نگاهی به افزایش مبلغ وام ازدواج به مناسبت هفته ازدواج؛

افزایش ۱۲۰ درصدی وام ازدواج در دولت تدبیر و امید/ پرداخت ۳۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج به جوانان

۱۳۹۹/۰۶/۰۴ - ۰۴:۵۹:۱۷
کد خبر: ۱۰۴۹۰۲۲
افزایش ۱۲۰ درصدی وام ازدواج در دولت تدبیر و امید/ پرداخت ۳۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج به جوانان
در سال‌های اخیر با تلاش‌های معاونت امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، اکنون وام ازدواج به 50 میلیون تومان رسیده است و زوجین می‌توانند جمعا با 100 میلیون تومان زندگی مشترک خود را آغاز کنند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ هزینه بالای زندگی طی این روزها و افزایش قیمت‌ها سبب شده بسیاری از جوانان با مشکل تهیه جهیزیه و مسکن روبه رو شوند و بسیاری از ازدواج‌ها به تاخیر بیفتد حتی اغلب جوانان به دلیل مشکلات مالی از ازدواج فرار می‌کنند چراکه برای آغاز یک زندگی باید حداقل‌های مسائل اقتصادی و شغلی فراهم باشد اما این حداقل‌ها در هر زمان بسته به شرایط اقتصادی و وضعیت محیطی متفاوت است.

هر جوانی برای شروع زندگی مشترک خود نیاز به کمک مالی دارد تا بتواند مسکن و جهیزیه مورد نیاز را تهیه کند به همین منظور دولت تسهیلاتی برای ازدواج جوانان اختصاص می‌دهد که می‌تواند کمک‌هزینه‌ای برای شروع زندگی و پوشش خرید برخی لوازم ابتدایی زندگی آنها باشد.

سال‌های گذشته دولت تنها 3 میلیون تومان به هر زوج وام ازدواج پرداخت می‌کرد، آن هم با صف‌های طولانی که برخی می‌گفتند ما بچه‌هایمان هم به دنیا آمدند اما هنوز وام ازدواج نگرفتیم اما در سال‌های اخیر با تلاش‌های معاونت امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، وام ازدواج ابتدا به 30 میلیون تومان برای هر نفر و اکنون به 50 میلیون تومان رسیده و زوجین می‌توانند جمعا با 100 میلیون زندگی مشترک خود را آغاز کنند.

دولت یازدهم در پرداخت وام ازدواج به جوانان یک رکورد بی‌نظیر از خود به جای گذاشت. شاید بد نباشد برای اینکه ارزش اقدام دولت تدبیر و امید در پرداخت وام ازدواج به جوانان مشخص شود، وضعیت پرداخت این وام را در دولت نهم، دهم و یازدهم مقایسه کنیم. دولت نهم در سال 1387 حدود 3 میلیارد و 600 میلیون تومان وام ازدواج پرداخت کرد که این رقم تا آن زمان بیشترین میزان پرداختی وام ازدواج به جوانان بوده است. در سال 1390 در دولت دهم مبلغ وام ازدواج به بیش از 4 میلیارد تومان رسید که این وام بالاترین پرداختی وام ازدواج در طول دو دولت نهم و دهم بود اما دولت یازدهم با وجود تمام محدودیت‌های مالی در سال 1395 بیش از 10 هزار میلیارد تومان وام ازدواج به جوانان پرداخت کرد. 

بررسی نمودار پرداخت وام ازدواج در بین سه مقطع نشان می‌دهد، دولت تدبیر و امید یک جهش بلند در پاسخگویی به مطالبات جوانان داشته است به زبان ساده‌تر مقایسه رکورد بی‌نظیر دولت حسن روحانی افزایش 120 درصدی وام ازدواج را نشان می‌دهد اتفاقی که زمانی پیش آمد که با محدودیت‌های درآمد دولت و کمبود بودجه روبه رو بودیم.

مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان، درخصوص افزایش بی‌نظیر مبلغ وام ازدواج در سال‌های اخیر گفت: خوشبختانه تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج که سال 93 با سقف 3 میلیون تومان بود اکنون به 50 میلیون تومان رسیده و مبلغ آن به 30 هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرده و هر زوج جوانی می‌تواند در ابتدای زندگی خود از این وام با سود 4 درصد استفاده کند و زندگی خود را آغاز کند. این کمک دولت به جوانان اکنون به بهترین نحو ممکن انجام می‌شود و دیگر مشکلات سابق برای دریافت آن وجود ندارد و کافی است زوجین در سامانه ثبت نام کنند و نهایت پس از 2 ماه وام ازدواج 100 میلیونی خود را دریافت کنند.

انتهای پیام: 2/5

نظر شما