موافقت شریعتمداری با پرداخت منابع ریالی به تعاونی ها

۱۳۹۹/۰۶/۰۳ - ۲۰:۳۴:۵۷
کد خبر: ۱۰۴۹۰۹۹
موافقت شریعتمداری با پرداخت منابع ریالی به تعاونی ها
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با پرداخت منابع ریالی به تعاونی هایی که 60 درصد پیشرفت دارند با استفاده از ظرفیت بانک توسعه تعاون موافقت کرد .

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محمد شریعتمداری،  وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در  مراسم امضای تفاهم نامه همکاری مشترک با قوه قضاییه در حوزه تعاونی ها با تاکید بر نقش گسترده تعاونی ها در  اقتصاد کشور گفت: این تفاهم نامه می تواند نمونه ای برای بخشی از تعاونی های کشور باشد تا بتوانیم قدم بزرگی در جهت بازگرداندن فرهنگ تعاون به اقتصاد ایران برداریم .

او  به تاکیدات مقام معظم رهبری بر استفاده از ظرفیت بخش تعاون اشاره کرد و گفت: با وجود سند بخش تعاون، این بخش هنوز جایگاه خود را پیدا نکرده و سهم آن در اقتصاد همچنان محدود است.

شریعتمداری علت عدم اقبال مردم به تعاونی ها در سالهای گذشته را عدم نظارت و خروج شفافیت از بخش تعاون دانست و گفت : خوشنامی که بخش تعاون به ویژه در اوایل پیروزی انقلاب داشت بسیاری از مردم، حتی کارگران و کارفرمایان را بر آن داشت تا  درصدد تشکیل تعاونی ها باشند.

او  افزود: در گذشته فرهنگ تعاونی و فرهنگ اسلامی توانست ارتباط وسیعی بین مردم به وجود آورد و معتقدم عدالتی که در رابطه با اقتصاد تعاونی وجود دارد در اقتصاد خصوصی نیست .

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: این نوع نگاه در روش اقتصادی شهید بهشتی به دلیل شناخت از فرهنگ اسلامی  و مطالعه پیرامون فعالیت تعاونی های دنیا وجود داشت و به همین دلیل ایشان بر وجود بخش تعاون در قانون اساسی تاکید داشتند.

او  ادامه داد: همین نوع نگاه دست اندرکاران در اوایل انقلاب موجب شکل گیری وزارتخانه ای در این حوزه شد و نظارت، هدایت و تشویق دولت از تعاونی ها گسترش یافت به طوری که  تعاونی ها در دوران دفاع مقدس خدمات ارزنده ای ارائه کردند .

شریعتمداری بر تقویت تعاونی ها با پیگیری سند توسعه و اصلاح قانون بخش تعاون بعنوان دو گام اساسی تاکید و بیان کرد: باید اعتماد به بخش تعاون بازگردانده شود، به همین منظور در وزارتخانه سامانه جامع بخش تعاون تاسیس شده و تمام اطلاعات تعاونی ها اعم از بخشنامه ها، جلسات هیات مدیره ، سامانه هوش تجاری، مصوبات تعاونی ها و ... در آن به روز رسانی می شود و همه اعضا کاملا به تمامی امور واقف هستند .

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی اظهارکرد: سهولت در ثبت شرکت های تعاونی ، هیات مقرارت زدایی از کسب و کار و بهبود فضای کسب و کار از برکات این سامانه است .

او  ادامه داد: برقرای پیوند بین سامانه ثبت شرکت ها و سامانه تعاون کار با ارزشی است و  به پیشبرد اهداف شفافیت کمک و مدخل ورود فساد را نا امن می کند  .

در ادامه محمد کبیری، معاون امور تعاون نیز در این جلسه با اشاره به تفاهمنامه مشترک میان دو دستگاه تصریح کرد: پیرو توافقات صورت گرفته در دو ماه گذشته به منظور تلاش هر دو دستگاه در کنار تعاونی های مسکن قوه قضاییه و ساماندهی آنان یک همکاری مشترک اجرایی و حقوقی صورت گرفته است تا فرایندها به صورت شفاف انجام شود .

او افزود: مذاکراتی خوبی انجام شده تا بتوانیم گام مهمی در راستای ساماندهی تعاونی های مسکن و مشکلات این حوزه برداریم و امیدوارم با اتصال به سامانه هوشمند بخش تعاون مدخل ابهامات که در تعاونی های مسکن مرسوم است مسدود شود و فعالیت آنها در اتاق شیشه ای ادامه یابد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز