وزیر بهداشت:

مردم به سفر نروند/ مازندران در شرایط حاد کرونایی/ افزایش ۲ هزار تخت ای سی یو در مراکز درمانی کشور

۱۳۹۹/۰۶/۰۴ - ۰۹:۴۹:۳۰
کد خبر: ۱۰۴۹۲۶۹
مردم به سفر نروند/ مازندران در شرایط حاد کرونایی/ افزایش ۲ هزار تخت ای سی یو در مراکز درمانی کشور
سعید نمکی گفت: هموطنان به دلیل اتمام کنکور به سفر نروند استان مازندران به دلیل مسافرت‌ها بسیار، بیشترین خیز بیماری را دارد. برخی از افراد بر این باورند که سفر در انتقال کرونا نقش ندارد در پاسخ به این افراد باید تاکید کرد که اگر سفر نقش نداشت ویروس وهان در ونزوئلا چه کار می‌کرد؟

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سعید نمکی، وزیر بهداشت و درمان در جمع خبرنگاران در آیین بهره‌برداری از 164پروژه آموزشی، بهداشتی و درمانی با یادواره 164 شهید مدافع سلامت ضمن تشکر از زحمات اصحاب رسانه گفت: امروز آغاز پویش ره سلامت را داشتیم با وجود تمام مشکلات و تحریم های شدید اقتصادی با همدلی و وفاق دستگاه‌ها توانستیم در مدیریت بیماری کرونا به خودکفایی برسیم و در کنار آن توسعه زیرساخت‌ها را در دستور کار قرار دهیم.

او افزود: 164 پروژه به شکل نمادین به شکل ویدیو کنفرانس در استان‌ها و 1400 پروژه با کمک خیرین ارجمند افتتاح شد.

نمکی تاکید کرد: 11 هزار تخت بیمارستانی و 2 هزار تخت ای سی یو در سخت‌ترین سال اقتصادی دولت و در مبارزه نفس‌گیر کووید 19 به مراکز درمانی افزوده شد.

او درباره رعایت پروتکل‌ها بهداشتی گفت: در موج جدید بیماری همکاران من سختی‌های فراوان را مواجه شدند تا با تلاش شبانه روزی مرگ و میر‌ها به حداقل برسانند.

وزیر بهداشت و درمان تاکید کرد: در اردیبهشت ماه با مهار موج اول کرونا از مردم خواستم مغرور نشوند و این ویروس به‌دلیل بی‌توجهی و سهل اندیشی در اقشار مختلف به ما ضربه مجدد زد. همکاران ما شب و روز زحمتات فراوان کشیدند و تعداد قابل توجهی از دور خدمت خارج شوند و برخی از کادر درمان سه شیفت به فعالیت پرداختند.

وزیر بهداشت با اشاره به تعطیلات پیش رو گفت: هموطنان به دلیل اتمام کنکور به سفر نروند استان مازندران به دلیل مسافرت‌ها بسیار، بیشترین خیز بیماری را دارد. برخی از افراد بر این باورند که سفر در انتقال کرونا نقش ندارد در پاسخ به این افراد باید تاکید کرد که  اگر سفر نقش نداشت ویروس وهان در ونزوئلا چه کار می‌کرد؟

وزیر بهداشت و درمان افزود: در ماه مبارک محرم و عزای حسینی شیعیان اباعبدالله عزاداری ها را بر اساس پروتکل‌های بهداشتی انجام دهند. مداحان با راه اندازی کارناوال در کوچه و پس کوچه ها محرمی بی‌خطر را برای عزیزان رقم می‌زنند.

نمکی تاکید کرد: باید به گونه‌ای عمل کنیم که محرمی باشکوه رقم بزنیم چون در پاییز  با توجه به شیوع کووید19 و آنفلوآنزا دیگر نفسی برای همکاران باقی نمانده است.

//انتهای پیام:5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز