عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

باید برخورد شدیدتری با متجاوزان انجام شود/ آگاهی بخشی به شهروندان در خصوص تجاوز الزامی است/ ضرورت ایجاد یک بخش مستقل برای رسیدگی به جرائم حوزه تجاوز

۱۳۹۹/۰۶/۰۵ - ۰۹:۳۵:۴۱
کد خبر: ۱۰۴۹۴۲۹
باید برخورد شدیدتری با متجاوزان انجام شود/ آگاهی بخشی به شهروندان در خصوص تجاوز الزامی است/ ضرورت ایجاد یک بخش مستقل برای رسیدگی به جرائم حوزه تجاوز
سرمدی با اشاره به اهمیت آموزش و فرهنگ سازی در جرائم حوزه تجاوز و تعرض اظهار کرد: امروزه علاوه بر اهمیت آگاهی دادن به شهروندان برای پیشگیری از این قبیل جرائم و فرهنگ سازی برای اقدام علیه متجاوزین، دستگاه قضایی نیز باید برخوردهای شدیدتری با خاطیان داشته باشد تا جنبه بازدارندگی آن افزایش یابد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ همین چند روز پیش بود که خبر تعرض برخی اشخاص در فضای مجازی منجر به هیاهویی دیگر در عرصه جامعه شد. هیاهویی که در ورای جو ایجاد شده پیرامون آن نکته های دیگری را یادآوری می کند. شاید مهم ترین چالش در این زمینه آن است که برخی بر موج چنین اخباری سوار می شوند و امنیت روانی جامعه را بیشتر خدشه دار می کنند و از سوی دیگر نیز به نظر می رسد برخوردها با اشخاصی که مرتکب چنین جرائمی می شوند، بازدارنده نبوده و سبب می شود تا در آینده نیز این اتفاقات تکرار شود.

کیومرث سرمدی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم، در این خصوص به خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری برنا گفت: یکی از وظایف اصلی کمیسیون اجتماعی مجلس رسیدگی به آسیب های اجتماعی است. به دنبال این هستیم که راهکارهایی قانونی را تدوین کنیم تا معضلاتی همچون تعرض و تجاوز را بتوان از بستر آن ها برای رسیدگی و مقابله استفاده کرد.

او افزود: در کمیسیون اجتماعی و در کمیته آسیب هایی اجتماعی رسیدگی  به برخی از آسیب ها در اولویت قرار گرفته که از جمله مهم ترین آن ها حاشیه نشینی، رسیدگی به مسائل منکراتی، طلاق و اعتیاد است. در همین راستا از مشاورین و سازمان های مربوطه و تجربیات آن ها بهره گرفته می شود تا در راستای سامان دادن این معضلات گام هایی برداشته شود.

این نماینده مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: متاسفانه امروزه شاهد هستیم برخی از افرادی که مورد تجاوز قرار گرفته اند بنا به دلایلی شکایت نمی کنند و پیگیر حقوق خود نمی شوند. یکی از علت های اصلی مسئله آبرو و حیثیت است. گاهی اوقات این تجاوزها تحت شرارت بیشتر رقم می خورد و فردی که به او تجاوز شده از ترس شخص متجاوز و ضربه های بعدی شکایت نمی کند.

سرمدی با اشاره به اهمیت آموزش و فرهنگ سازی در این حوزه گفت: امروزه علاوه بر اهمیت آگاهی دادن به شهروندان برای پیشگیری از این قبیل جرائم و فرهنگ سازی برای اقدام علیه متجاوزین، دستگاه قضایی نیز باید برخوردهای شدیدتری با خاطیان داشته باشند تا جنبه بازدارندگی آن افزایش پیدا کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم اذعان کرد: در ابتدای راه هستیم و قطعا اقدامات کارشناسی و فنی بیشتری در این حوزه انجام خواهد داد. امروزه ایجاد یک بخش مستقل برای رسیدگی به جرائم حوزه تجاوز ضرورت دارد تا این قبیل جرائم به صورت مستقل و غیرعلنی رسیدگی شود و فرد با اطمینان بیشتری در این عرصه شکایت خود را مطرح کند.

انتهای پیام: 2.5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز