وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح کرد:

پرداخت وام بدون ضامن به بازنشستگان

۱۳۹۹/۰۶/۰۴ - ۱۶:۴۹:۳۳
کد خبر: ۱۰۴۹۵۹۳
پرداخت وام بدون ضامن به بازنشستگان
محمد شریعتمداری از اعطای وام قرض الحسنه بدون ضامن به بازنشستگان خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه پرداخت قرض الحسنه به بازنشستگان از ۲۰۰ میلیارد تومان در سال قبل به ۲ هزار و ۲۳۰ میلیارد در سال جاری افزایش پیدا کرد، گفت: بازنشستگان می‌توانند تا سقف ۵ میلیون تومان و بدون ضامن از تسهیلات قرض الحسنه برخوردار شوند.

شریعتمداری با اشاره به ایجاد باشگاه مشتریان در سازمان تأمین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری با هدف برخورداری بیشتر بازنشستگان از خدمات رفاهی و فروشگاهی و کالایی گفت: در حوزه فنی و حرفه‌ای نیز تلاش شد تا با واگذاری کار‌ها به بخش خصوصی و آموزشگاه‌های آزاد فعالیت‌های نوآورانه افزایش پیدا کند.

وزیر کار گفت: مجموعه خدمات ما با توجه به گستردگی وزارتخانه بسیار وسیع و در حوزه‌های مختلف است، اما مهمترین اقدام ما در ماه‌های گذشته بحث همسان سازی حقوق بازنشستگان بود تا افرادی که در سال‌های گوناگون بازنشسته شدند از مواهب مشابه برخوردار شوند.

شریعتمداری با اشاره به اینکه متناسب سازی درمورد ۳. ۵ میلیون نفر از کارکنانی که در سازمان تأمین اجتماعی بازنشسته شده‌اند با اعتباری بالغ بر ۳۲ هزار میلیارد تومان انجام شد، گفت: مشابه همین اقدام برای بازنشستگان کشوری هم در شرف انجام است تا آن‌ها نیز بتوانند از ۹۰ درصد منابع ریالی کسانی که شاغل هستند، برخوردار شوند.

او با بیان اینکه این اقدام حقوق بالغ بر ۹۰ درصد بازنشستگان را در سطوح مختلف و البته با درصد متفاوت افزایش خواهد داد، افزود: تعیین حقوق و دستمزد کارگران نیز با همه مشکلات نظام کارفرمایی کشور، محدودیت بازار و منابع و تعطیلی بنگاه‌ها تلاش شد که دریافتی کارگران معادل با نرخ تورم افزایش داده شود و آخرین اقدام هم افزایش ۳۰۰ تومانی حق مسکن بود که به تصویب رسید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز