هشدار؛ شماره پلاک بلااستفاده تنها تا یکسال در مالکیت شما است

۱۳۹۹/۰۶/۰۴ - ۲۱:۲۰:۵۹
کد خبر: ۱۰۴۹۶۴۲
هشدار؛ شماره پلاک بلااستفاده تنها تا یکسال در مالکیت شما است
تعویض پلاک خودرو در ایران به معنی فک پلاک قبلی و نصب پلاک جدید برای وسایط نقلیه است. این امر در هنگام معامله و انتقال مالکیت خودرو امری ضروری است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛  ۱۱ نوع پلاک برای انواع وسایل نقلیه ایرانی اعم از خودرو و موتورسیکلت وجود دارد که در چهار رنگ صادر می‌شوند. شماره‌گذاری خودروها نیز به صورتی است که می‌توان از شماره پلاک آن‌ها به اطلاعاتی مانند استان صادرکننده پلاک، تاریخ صدور پلاک و … پی برد.

در راستای قوانین مرتبط با تعویض پلاک معاون اول رئیس‌جمهور مصوبه مربوط به اصلاح ماده (۵) آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی را ابلاغ کرد. هیات وزیران در جلسه مورخ ۲۶ مرداد ماه سال جاری، به‌ منظور پیشگیری و رفع مشکل ناشی از هزینه‌های مالی بسیار زیاد برای نگهداری و توسعه انبار پلاک‌های فک‌ شده توسط پلیس به‌ دلیل عدم خریداری خودرو جدید توسط صاحب پلاک، با اصلاح تبصره ماده (۵) آیین نامه راهنمایی و رانندگی موافقت کرده بود.

به موجب مصوبه مذکور، صاحب پلاک فک‌شده یا نماینده قانونی وی در صورت خرید خودرو بعد از فک پلاک، باید برای دریافت مجوز نصب پلاک جدید روی وسیله نقلیه خریداری‌ شده به واحد شماره‌گذاری یا مراکز مجاز مراجعه کند. راهنمایی و رانندگی پلاک‌های فک‌شده را حداکثر تا یک سال نگهداری و در صورت عدم مراجعه صاحب قبلی، با حفظ کلیه سوابق پلاک و مالک قبلی خودرو در سامانه‌های شماره‌گذاری، پلاک‌های مذکور را به افراد متقاضی جدید اختصاص خواهد داد.

نظر شما