چالش‌ها بر سر حضور و عدم حضور کادر آموزشی در مدارس استان‌های قرمز

۱۳۹۹/۰۶/۱۱ - ۰۷:۳۳:۴۲
کد خبر: ۱۰۴۹۸۰۹
چالش‌ها بر سر حضور و عدم حضور کادر آموزشی در مدارس استان‌های قرمز
بر اساس بررسی‌های انجام شده قرار است در شهرهایی باوضعیت قرمز مدارس به شکل دور کار برگزار شود، حال اینکه کادر آموزشی در این روزها حضور داشته باشند یا خیر جای تامل دارد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ بر اساس گفته‌های وزیر علوم  و وزیر آموزش‌وپرورش قرار است در 15 شهریور مدارس بازگشایی شوند. بازگشایی مدراس در حالی مطرح است که بر اساس گزارشات مسئولان امر ظرفیت شبکه شاد افزایش یافته و سال تحصیلی جدید در هر استان بر اساس دستور العمل‌های ستاد مقابله با کرونا تفکیک شده در قالب استان‌ها در وضعیت سفید، زرد و قرمز برگزار می‌شود.

 مدارس در استان‌های وضعیت سفید همچون شرایط عادی برگزار می‌شود. مدارس در استان‌ها در شرایط زرد به شکل تلفیقی در قالب شبکه شاد، حضور در مدرسه و بسته‌های آموزشی آغاز شده و در وضعیت قرمز نیز  دانش آموزان  فقط به شکل آنلاین و با استفاده از ظرفیت فضای مجازی به تحصیل می‌پردازند. در این شرایط دستورالعملی به مدارس مبنی‌بر حضور کادر آموزش صادر شده است.

حضور کادر آموزش در وضعیت قرمز استان‌ها!

یک کارشناس آموزش و پرورش گفت: هم‌اکنون در بخش‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها، زمان بازگشایی مدارس ذکر شده اما در تمامی حالت سفید، زرد و قرمز کادر مدرسه باید حضور داشته باشند. این در حالی است که بیشترین ارتباط کادر آموزش با دانش آموزان و کارهای مرتبط با آنها است.

او افزود: کارها هم به شکل سیستمی در  کادر آموزش انجام می‌شود. وقتی دانش آموز و معلم در مدرسه حضور ندارند دیگر چه ضرورتی برای حضور کادر در مدرسه است؟ وزارتخانه در این زمینه واکنش نشان داد و اعلام کرد که حضور معلمان در وضعیت قرمز الزامی نیست اما  بر اساس بخش‌نامه باید کادر آموزشی حضور داشته باشند.

به گفته این مربی کادر مدرسه، مدیر، معاون، مربی پرورشی، مربی بهداشت و ... شامل یک جمع 10 نفر می‌شود که در وضعیت قرمز باید به مدرسه بروند. وقتی دانش آموز در وضعیت قرمز  در مدرسه حضور ندارد دیگر لزومی برای حضور کادر مدرسه نیست و هر یک از افراد در کادر مدرسه  می‌توانند از خانه مسائل مدرسه را پیگیری کنند.

حضور معاون در مدارس در وضعیت قرمز

حمیدی، معاون یکی از مدارس در شهر تهران است. او با بیان اینکه شهر تهران در وضعیت قرمز  قرار دارد و متاسفانه نمی‌تواند  امسال در خدمت  دانش آموزان همچون سال‌های قبل باشد، گفت: در این شرایط بر اساس بخش‌نامه بازگشایی مدارس از  15 شهریور  انجام می‌شود.

به گفته او می‌توان کارها را بدون حضور در مدرسه هماهنگ کرد. هم‌اکنون اغلب افراد در کادر مدرسه به ابزار هوشمند، اینترنت و ... دسترسی دارند و دیگر نیازی به حضور فیزیکی نیست.

نمی‌توان کشور را به‌دلیل کرونا تعطیل کرد

علی اکبر حقدوست، معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در خصوص حضور کادر آموزشی در مدارس در وضعیت قرمز به خبرنگار خبرگزاری برنا گفت: تحلیل در خصوص حضور یا عدم حضور کادر آموزشی در مدارس باید توسط آموزش‌وپرورش انجام شود و استدلال‌های قوی در پشت این مقوله قرار دارد. باید با این ویروس زندگی کرد و نمی‌توان کل کشور را فلج کرد. برای مثال نیوزیلند که ابتلا به ویروس را به صفر رسانده بود به‌دلیل رفتارهای اجتماعی دوباره شیوع پیدا کرد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مدرسه به عنوان یکی از ارکان مهم در کشور است. آینده کشور در گرو مدرسه بوده و برای داشتن مدارس پویا نمی‌توان آن را تعطیل کرد و به‌دلیل کنترل کرونا این رکن را از بین برد.

همچنین وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری برنا درباره حضور کادر آموزش در مدرسه در استان‌هایی در وضعیت قرمز گفت: تمامی افراد بر سر کار و فعالیت خودشان هستند و معلمان  و کادر مدرسه نیز  مطابق شرایط باید به فعالیت بپردازند.

انتهای پیام: 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز