برگزیده اخبار اجتماعی هفته؛

کرونا همچنان در حال جولان/ استخدام تمام معلمان حق التحریر/ انتشار کلید سوالات کنکور/خرید اعتباری و اقساطی بازنشستگان

۱۳۹۹/۰۶/۰۵ - ۲۳:۲۱:۰۲
کد خبر: ۱۰۵۰۱۷۵
کرونا همچنان در حال جولان/ استخدام تمام معلمان حق التحریر/ انتشار کلید سوالات کنکور/خرید اعتباری و اقساطی بازنشستگان
هفته گذاشته مملو بود از از اخبار جنجالی بسیاری که به مرور برخی از این اخبار خواهیم پرداخت.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ اهم اخبار حوزه اجتماعی در هفته‌ای که گذشت به شرح ذیل است:

دوباره کرونا

طبق آخرین آماری که سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت دیروز ارائه داد، مجموع بیماران کووید19 در کشور به 365 هزار و 606 نفر رسید و همچنین مجموع جان باختگان این بیماری به 21 هزار و 2 نفر رسید.

لاری تصریح کرد: خوشبختانه تا کنون 314هزار و870 نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

پیش بینی هفته: پایان کرونا

تدروس آدهانوم، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت در آخرین اظهارنظر‌های خود درباره همه‌گیری کووید 19 گفت: ویروس کرونا همچنان با ما هست و در ظرف دو سال از جوامع رخت بر خواهد بست.

تکذیبه هفته: انفجار در مهرآباد

روابط عمومی فرودگاه مهرآباد تهران روز جمعه 31 مردادماه اعلام کرد: ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که در آن فردی از انفجار مهیب در فرودگاه بین المللی مهرآباد تهران می‌گوید.

روابط عمومی فرودگاه مهرآباد ضمن تکذیب محتوای این ویدئو نوشت:در این فرودگاه هیچ انفجار و آتش سوزی رخ نداده است و  ویدئو منتشر شده هیچ ارتباطی با فرودگاه مهرآباد ندارد.

شوک هفته: خالکوبی روی پولک ماهی

حامی حقوق حیوانات با اشاره به برخی فعالیت‌های غیر اخلاقی روی حیوانات به خبرنگار برنا گفت: برخی از صاحبان سگ ها با دلایلی همچون پارس آزار دهنده و مزاحمت ایجاد شده برای همسایه ها اقدام به عمل حنجره حیوان می کنند.

او ضمن ابراز تاسف از برخی اقدامات دیگر مدعی شد: به تازگی در کنار اینها جراحی گوش سگ و خالکوبی روی پولک های ماهی نیز رایج شده  است و به طورکلی این عمل ها تهاجمی بوده و مرگ آن ها را در پی دارد.

خبر خوب هفته: استخدام تمام معلمان حق التحریر

تا آخر سال 1400 باید همه حق‌التدریس‌ها، آموزشیاران و آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی و مربیان پیش‌دبستانی تبدیل وضعیت شده و استخدام شوند که برای امسال این مجوز، 25 هزار نفر است.

استرداد هفته: بازگشت کلاهبردار میلیاردی

رئیس پلیس بین‌الملل ناجا، از دستگیری و استرداد متهمی به اتهام صدور چک بلامحل به مبلغ 30 میلیارد ریال به کشور خبر داد.

خبر کنکوری هفته: کلید سوالات کنکور

کلید اولیه سؤالات آزمون سراسری سال 1399 ساعت 21 روز دوشنبه سوم شهریورماه 99 منتشر شد.

تسهیلات هفته: خرید اعتباری و اقساطی بازنشستگان

محمد محسن صدر، مدیر عامل شرکت اطلاع رسان داتک گفت: مستمری بگیران تأمین اجتماعی از این پس می توانند بسیاری ازخریدهای خود را به صورت اعتباری اقساطی انجام دهند.

او با بیان این خبر افزود: مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی می توانند با مراجعه به فروشگاه های طرف قرارداد تنها با ارائه کارت ملی نسبت به خرید غیرنقدی اقلام مورد نیاز خود اقدام نمایند.

صدرافزود: برای دریافت این خدمت که گشایشی را در زندگی مستمری بگیران ایجاد خواهدکرد کافی است که بازنشستگان با مراجعه به سایت    CLUB.TAMIN.IR   ثبت نام و علاقه مندی خود را اعلام نمایند.

مدیر عامل شرکت اطلاع رسان داتک افزود: بر اساس این طرح بازنشستگان محترم سازمان تأمین اجتماعی معادل 20 درصد خالص دریافتی خود را به صورت اعتبار ماهیانه و 12 برابر آن، اعتبار سالیانه دریافت نموده و پس از خرید به مرور در ماه های آتی به صورت اقساط از حقوق ایشان کسر خواهد شد.

افزایش هفته: مستمری مددجویان بهزیستی

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: با مساعدت سازمان برنامه و بودجه از محل هدفمندی یارانه‌ها در هفته دولت، مبلغ مستمری پرداختی برای مددجویان این سازمان در مرداد ماه با افزایش ۱۵ درصدی نسبت به قبل، روی کارت بانکی مددجویان شارژ شد.

حوادث هفته: سیل

در پی بارندگی‌های شدید در خراسان جنوبی نیروهای هلال احمر به ۴۴۳ حادثه دیده از سیلاب امداد رسانی کردند.

مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور در خصوص وقوع سیلاب در استان سیستان و بلوچستان گفت: طغیان رودخانه در شهرستان قصرقند سبب شد تا سیلاب به سمت شهرستان ایرانشهر و قسمت هایی از شهرستان قصرقند سرازیر شود.

محدودیت هفته: یکطرفه شدن جاده کندوان

سرهنگ قدمی، رئیس پلیس راه مازندران گفت: تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۲ روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه در تاریخ های ۵ و ۶ شهریور تا ۲ بامداد روز بعد از مرزن آباد به کرج و آزادراه تهران-شمال ممنوع است.

او افزود: آمد و شد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۵ روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه تا ۲ بامداد روز بعد از کرج (دوراهی شهرستانک) و آزادراه تهران-شمال به سمت مرزن آباد یک طرفه خواهد بود.

سرهنگ قدمی تصریح کرد: تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۲ روز‌های یکشنبه و دوشنبه در تاریخ های ۹ و ۱۰ شهریورماه تا ۲ بامداد روز بعد از کرج و ابتدای آزادراه تهران-شمال به سمت مرزن آباد ممنوع است.   

رئیس پلیس راه مازندران ادامه داد: آمد و شد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۵ روز‌های یکشنبه و دوشنبه تا ۲ بامداد روز بعد از مرزن آباد به سمت کرج و آزادراه تهران-شمال یک طرفه خواهد بود.

خوشحالی هفته: وام بدون ضامن

محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه پرداخت قرض الحسنه به بازنشستگان از ۲۰۰ میلیارد تومان در سال قبل به ۲ هزار و ۲۳۰ میلیارد در سال جاری افزایش پیدا کرد، گفت: بازنشستگان می‌توانند تا سقف ۵ میلیون تومان و بدون ضامن از تسهیلات قرض الحسنه برخوردار شوند.

جنجال هفته: کیوان امام وردی

سردار حسین رحیمی گفت: متهمی که در روزهای گذشته شکایات زیادی علیه او از جانب قربانیانش در فضای مجازی مطرح شده بود توسط پلیس امنیت عمومی پایتخت دستگیر شد.

او افزود: ماموران پلیس امنیت عمومی تهران با رصد فضای مجازی با شکایت های متعددی روبرو شدند که نشان می داد فردی به نام "ک.الف" با فریب دختران دانشجو و کشاندن آنها به خانه خود اقدام به آزار و اذیت آنان کرده است.

رئیس پلیس پایتخت گفت: با توجه به حجم شکایت ها و جریحه دار شدن احساسات عمومی جامعه تحقیقات گسترده ای در این زمینه آغاز و در نهایت متهم دستگیر شد.

سردار رحیمی با اشاره به اینکه متهم در بازداشت پلیس به سر می برد، بیان داشت: تمام شاکیان با اطمینان از محفوظ ماندن هویتشان در نزد پلیس می توانند برای طرح شکایت به پلیس امنیت عمومی واقع در انتهای خیابان مطهری، خیابان سروش مراجعه کنند.

لرزه هفته: غرب، شرق و مرکز

در هفته گذشته باز هم مثل همیشه شهرها و استان های بسیار در کشور به لرزه در آمدند.

از این میان می‌توان به زمین لرزه‌‌ی استان کرمانشاه، استان فارس و زلزله استان خراسان که بزرگترینشان بود اشاره کرد خوشبختانه هیچ کدام از این زمین لرزه ها خسارات مالی و جانی در پی نداشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز