عملیات آبخیزداری در شمال غرب تهران

۱۳۹۹/۰۶/۰۶ - ۱۰:۴۲:۰۴
کد خبر: ۱۰۵۰۴۲۱
عملیات آبخیزداری در شمال غرب تهران
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تهران از اجرای عملیات آبخیزداری در حوزه های آبخیز شهر تهران واقع در شمال غرب پایتخت با هدف کنترل سیل و رسوب خبر داد.

 

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ رضا آقائی با اعلام این خبر گفت: با هدف کنترل سیل و رسوب عملیات آبخیزداری در قالب اقدامات مکانیکی و بیولوژیکی در حوزه های آبخیز فرحزاد، کن و وردیج و واریش با اعتباری حدود 8 میلیارد تومان و از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به مرحله اجرا درآمده است.

او ادامه داد: این اقدامات در قالب عملیات مکانیکی شامل احداث بندهای سنگی-ملاتی، سنگی – گابیونی، خشکه چین و مرمت سازه های مکانیکی با حجم عملیات 17 هزار متر مکعب اجرایی شده است.

این مسئول منابع طبیعی شهرستان تهران تصریح کرد: در حوزه آبخیز وردیج-واریش علاوه بر عملیات مکانیکی، اقدامات بیولوژیکی شامل احداث هلالی های آبگیر، بذرکاری و مراقبت و آبیاری به میزان 300 هکتار نیز انجام شده است.

آقائی بر تداوم اجرای پروژه های آبخیزداری در سطح شهرستان تهران تأکید کرد و اظهار داشت: حوزه های آبخیز مشرف به شهر تهران در اثر بارش های یکباره موجب وقوع سیلاب و خسارات زیادی می شوند که بر همین اساس ضرورت ایجاب می کند تا اجرای عملیات آبخیزداری در سطح این شهرستان تداوم یابد.

او یادآور شد: اقدامات آبخیزداری که در بالا دست حوزه های آبخیز انجام می شود شرایطی را فراهم می کند که علاوه بر کنترل سیلاب و کاهش فرسایش خاک، موجب بهبود شاخص های پایداری آب و خاک و پوشش گیاهی و تقویت سفره های آب زیرزمینی می شود.

نظر شما