چگونه گوشی همراه فرزندمان را تحت کنترل قرار دهیم؟

۱۳۹۹/۰۶/۱۱ - ۰۸:۴۰:۳۷
کد خبر: ۱۰۵۰۶۵۳
چگونه گوشی همراه فرزندمان را تحت کنترل قرار دهیم؟
علی مسعودی گفت: یک‌سری برنامه‌های کنترلی خارجی و داخلی برای نظارت بر گوشی بچه‌ها وجود دارد که با یک سرچ ساده می‌توان آنها را در گوشی بچه‌ها نصب کرد و گوشی‌ها آنها را محدود کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ به احتمال خیلی زیاد هر کدام از ما که دارای فرزند هستیم که از اینترنت استفاده می‌کنند و با روش‌های کنترل فرزندان آشنا نیستیم، ممکن است احساس کنیم که کودکان‌مان در یک تضاد و چندگانگی در تقابل با تکنولوژی رو به رو می‌شوند از یک سوءاهمیت استفاده و تجربه تکنولوژی برای کودکان و امکانات و فوایدی که به وسیله تکنولوژی فراهم می‌شود و از سوی دیگر ترس والدین از خطرات موجود در فضای مجازی قرار دارد. در بسیاری از موارد می‌بینیم کودکان اطلاعات بیشتری نسبت به والدین در زمینه تکنولوژی دارند و همین امر در برخی موارد باعث می‌شود که از اعمال قوانین و ضوابط برای محافظت از کودکان‌شان در فعالیت‌های آنلاین واهمه داشته باشند. تمام این نگرانی‌ها وقتی چندبرابر می‌شود که الان به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس، بچه‌هایمان مجبور هستند با گوشی‌های هوشمند و تبلت درس بخوانند و از صبح تا شب سرشان در گوشی باشد پس ممکن است خیلی از خانواده‌ها به فکر این بیافتند که چگونه بر گوشی بچه‌هایشان کنترل و نظارت داشته باشند!

علی مسعودی، کارشناس آی تی و فضای مجازی، با اشاره به نرم افزارهایی که برای کنترل گوشی بچه‌ها وجود دارد، گفت: یک سری برنامه‌های کنترلی خارجی و داخلی برای نظارت بر گوشی بچه‌ها وجود دارد که با یک سرچ ساده می‌توان آنها را در گوشی بچه‌ها نصب کرد.

او افزود: طریقه کار این نرم افزارها به این صورت است که وقتی در گوشی نصب می‌شوند محدودیت‌هایی در نصب برنامه‌ها، اپلیکیشن‌ها، باز کردن سایت‌ها و.... ایجاد می‌کنند تا بچه‌ها نتوانند هر کاری در گوشی انجام دهند و از این طریق خانواده‌ها خیالشان راحت باشد.

مسعودی درخصوص سیمکارت‌های دانش آموزی تصریح کرد: یک دوره‌ای همراه اول سیمکارت‌های دانش‌آموزی تولید کرد تا کار همین نرم افزارها را انجام دهد و فعالیت بچه‌ها را محدود کند اما موفقیت آمیز نبود و هنوز هم جای خالی آن احساس می‌شود به ویژه اکنون که آموزش‌ها مجازی شده است.

این کارشناس فضای مجازی با تاکید بر لزوم آموزش خانواده‌ها به بچه‌ها گفت: نظر شخصی من به عنوان کارشناس این است که به جای ایجاد محدودیت که هیچ فایده‌ای ندارد به بچه‌ها آموزش دهیم و بگوئیم طرز استفاده درست از فضای مجازی چگونه است و آنها با آگاهی از شبکه‌های مجازی و گوشی همراه استفاده کنند.

او افزود: ما طی سال‌های اخیر ماهواره را ممنوع کردیم اما در همه خانه‌ها وجود دارد، تلگرام را فیلتر کردیم اما هنوز هم پرطرفدارترین اپلیکیشن است و در گوشی همه فیلترشکن وجود دارد پس ایجاد محدودیت نه تنها مشکل را حل می‌کند بلکه باعث می‌شود موانع را دور بزنیم.

مسعودی تصریح کرد: بچه‌هایی که 4 تا 5 سال هستند چون هنوز متوجه هیچ چیزی نیستند و باید برای آنها محدودیت ایجاد کرد اما وقتی بزرگتر می‌شوند نمی‌توان دیگر به آنها گفت این کار را انجام بده یا انجام نده چون بدتر کنجکاو می‌شوند و والدین را دور می‌زنند بنابراین بهترین راه این است مسائلی که ممکن است بچه در فضای مجازی با آن روبه رو شوند را آموزش دهیم و آنها را اقناع کنیم.

انتهای پیام: 1

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز