مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران:

کاهش ۱۴ درصدی ذخایر خونی نسبت به سال گذشته/ مردم برای کمک به بیماران کرونایی به پویش اهدای خون در محرم بپیوندند/ تقدیر از هیات‌های مذهبی برای در اختیار قرار دادن فضاهای اهدای خون

۱۳۹۹/۰۶/۰۹ - ۰۵:۱۸:۲۶
کد خبر: ۱۰۵۱۰۲۵
کاهش ۱۴ درصدی ذخایر خونی نسبت به سال گذشته/ مردم برای کمک به بیماران کرونایی به پویش اهدای خون در محرم بپیوندند/ تقدیر از هیات‌های مذهبی برای در اختیار قرار دادن فضاهای اهدای خون
پیمان عشقی گفت: امسال برای تامین خون مورد نیاز بیماران کرونایی «پویش اهدای خون» را راه‌اندازی کردیم تا مردم با نذر خون به این بیماران کمک کنند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ همزمان با فرارسیدن ایام ماه محرم و نزدیک شدن به روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی، امسال نیز نذر اهداء خون مانند سال‌های گذشته در بین مردم رایج است اما با توجه به شیوع ویروس کرونا و نیاز بیشتر بیماران کرونایی به خون، این نیاز بیشتر حس می‌شود.

پیمان عشقی، مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران، درخصوص اهداف اهدای خون در ماه محرم به خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری برنا گفت: همیشه اهدای خون در ماه محرم با دو هدف انجام می‌گیرد که امسال یکی از اهداف آن به دلیل شیوع ویروس کرونا پررنگ‌تر  از سال‌های گذشته شده است.

او افزود: هدف اول ما از نذر خون در ماه محرم این است که مردم تفکرات و رفتارهای ناصحیح خود مانند قمه زدن به جهت نذر خون در راه امام حسین (ع) را دور بریزند و از خون خود انسانی‌تر، صحیح‌تر و اخلاقی‌تر استفاده کنند تا هم خدا و هم اهل بیت راضی‌ باشند.

عشقی عنوان کرد: یکی دیگر از اهداف نذر خون تامین ذخایر خونی کشور است که امسال شیوع بیماری کرونا باعث شد در مقایسه با سال گذشته 14 درصد کاهش ذخایر خونی داشته باشیم بنابراین «پویش اهدای خون» را راه اندازی کردیم تا مردم با نذر خون خود به بیماران کرونایی کمک کنند.

مدیرعامل سازمان انتقال خون درخصوص وضعیت پاییز و زمستان گفت: از آنجایی که پاییز و زمستان نامشخصی درپیش داریم از مردم می‌خواهیم در این ایام عزیز خون خود را اهدا کنند تا در ماه‌های آینده برای تامین خون مورد نیاز بیماران مشکلی نداشته باشیم.

عشقی با اشاره به مراکز فعال اهدای خون تاکید کرد: برای اینکه مردم در این شرایط خطرناک در صف نمانند، تجمع ایجاد نشود و وقت آنها گرفته نشود سایت نوبت دهی فعال کردیم تا در هر ساعتی که خودشان می‌خواهند تشریف بیاورند و اهدای خون را انجام دهند.

او افزود: هیات‌های مذهبی که به احترام شهدای سلامت امسال مراسم عزاداری برگزار نکردند، موقعیت و فضایشان را به صورت داوطلبانه در اختیار ما قرار دادند تا مراکز سیار اهدای خون در آنجا مستقر شوند.

مدیرعامل سازمان انتقال خون  تصریح کرد: در حال حاضر مردم می‌توانند به سایت انتقال خون مراجعه کرده و از آدرس این مراکز مطلع شوند.

عشقی درخصوص استقبال مردم از اهدای خون در ماه محرم در پایان گفت: خوشبختانه از ابتدای ماه محرم مردم استقبال خوبی از پویش اهدای خون کردند و ان‌شاءالله همچنان ادامه داشته باشد تا انتظارات ما برآورده و ذخایر خونی کشور برای بیماران کرونایی تامین شود.

انتهای پیام: 3

نظر شما