اصلاح قانون برای الزام همکاری دستگاه‌ها با پایگاه رفاه ایرانیان ضروری است

۱۳۹۹/۰۶/۱۰ - ۰۹:۰۵:۵۲
کد خبر: ۱۰۵۱۴۱۷
اصلاح قانون برای الزام همکاری دستگاه‌ها با پایگاه رفاه ایرانیان ضروری است
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ضمن تاکید بر تجمیع اطلاعات دولت درباره میزان دارایی شهروندان، گفت: پایگاه رفاه ایرانیان گام‌هایی را در این زمینه برداشته اما اصلاح قانون برای الزام دستگاه‌ها به همکاری با این پایگاه ضروری است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار برنا در توضیح ضرورت تدوین شناسنامه اقتصادی- اجتماعی تمامی شهروندان، گفت: تجمیع اطلاعات مالی، درآمدی و اجتماعی اقشار مختلف لازم است. شهروندان با درآمدهای بالا باید موظف به پرداخت مالیات شوند و دهک‌های پایین جامعه نیز باید مورد حمایت مالی قرار گیرند.

او افزود: اطلاعات اقتصادی و وضعیت اجتماعی باید روشن و مشخص شود و تجمیع اطلاعات به معنای ورود به حریم خصوصی شهروندان نیست. دولت باید از میزان دارایی و ثروت شهروندان مطلع باشد تا بتواند در برنامه‌ریزی‌ها به طور دقیق، گروه‌های مختلف شهروندی را تعریف و نوع خدمات مورد نیاز هر گروه را مشخص کند.

قادری معتقد است: لازمه سلامت نظام اقتصادی و حمایت دقیق از نیازمندان، تجمیع اطلاعات اقتصادی و اجتماعی همه شهروندان است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اقدامات دولت در قالب پایگاه رفاه ایرانیان، گفت: متاسفانه الزام و اجباری در قوانین برای همراهی و همکاری با دولت پیش‌بینی نشده است و این از ایرادات مهم قانونگذاری در دوره‌های گذشته است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر تکمیل ابزارهای نظارتی دولت، گفت: مجلس آمادگی اصلاح قوانین مربوطه را دارد بنابراین ضمن اصلاح قوانین شرایطی باید به نوعی تعریف شود تا دستگاه‌ها ملزم به همکاری با پایگاه رفاه ایرانیان شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز