وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد:

آمادگی مدارس برای بازگشایی در ۱۵ شهریور/ مسئولیتی در قبال تامین تبلت وجود ندارد

۱۳۹۹/۰۶/۱۰ - ۱۴:۰۰:۱۸
کد خبر: ۱۰۵۱۶۵۴
آمادگی مدارس برای بازگشایی در ۱۵ شهریور/ مسئولیتی در قبال تامین تبلت وجود ندارد
محسن حاجی میرزایی از بازگشایی مدارس در 15 شهریور خبرداد و گفت: کادر مدرسه همچون دیگر کارمندان دولت به فعالیت می پردازند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگار با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید درباره کم و کیف پرداخت هزینه اینترنت گفت: سال گذشته هزینه اینترنت چندان نبود و امسال هم پیشنهاد ما ارائه خدمات به شکل رایگان بود، اما به رغم  فعالیت ها نهادهای مسئول یک سوم هزینه ها را اخذ می کنند و امید است بتوان هزینه اینترنت را به حداقل ممکن برسانیم.

وزیر آموزش و پرورش درباره کم و کیف برگزاری کلاس و نحوه حضور کادر اداری مدارس گفت:  مدرسه باید در طول سال تحصیلی باز باشد. مدرسه زمانی می‌تواند تعطیل باشد که دیگر بخش‌های دولتی هم نتوانند فعالیت کنند تا زمانی که ادارات دولتی باز باشند مدارس هم فعال هستند.مدارس باید با کنترل و مراقبت به کسب اطلاعات از دانش آموزان بپردازند.

حاجی میرزایی تاکید کرد: در سال‌های گذشته در فصل تابستان مدارس دو روز در هفته فعالیت داشتند، اما امسال شاهد حضور سه روز در مدرسه هستیم بر آموزش‌های حضوری تاکید شده است و تا زمانی که آموزش‌ها حضوری است معلم باید به شکل حضور آموزش‌ها را ارائه دهد، اما اگر در شرایطی باشیم که امکان حضور دانش آموز موثر نباشد و این مقوله از طریق بستر مجازی انجام شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت:  معلمان دو راه در پیش دارند. یکی اینکه به مدرسه آمده و طبق تعهد وزارت ارتباطات در سال تحصیلی جدید به شبکه ملی اطلاعات وصل شده و در مدرسه فعالیت های مجازی را پیگیری کنند.

او درباره برگزاری کلاس های درس در مناطق قرمز گفت: در این زمینه تابع دستوالعمل وزارت بهداشت هستیم. در هر مکان به ما اجاز حضور دهند فعال می شویم.

به گفته او ساعت ورود و خروج  و تعدادشان دانش آموزان نسبت به گذشته کاهش می یابد.

وزیر آموزش و پرورش درباره مرور مجدد دروس گفت: هر ساله آموخته ها بررسی می شود امسال نیز این روند ادامه دارد.

حاجی میرزایی افزود: مدرسه تلویزیونی ایران به طور کامل برای تمامی دروس در تمامی دوره‌ها و پایه ها فعال است.

او درباره بلاتکلیفی معلمان حق التدریس تاکید کرد: امسال 25 هزار ردیف اختصاص داده شده و تعیین تکلیف می‌شود  و تعداد کل معلمان حق التدریس حدود 80 هزار هستند.

وزیر آموزش و پروش درباره تامین تبلت در شروع سال تحصیلی گفت: مسئولیتی برای تامین تبلت وجود ندارد و هر فردی که از ابزار هوشمند برخوردار نیست به اشکال مختلف تحت آموزش  قرار می گیرد.

حاجی میرزایی تاکید کرد: آموزش‌ها حضوری و با توزیع دانش آموز در روزهای زوج و فرد انجام می شود. شرایط در حال تغییر است. برای مثال در 15 شهریور تمامی مدارس حضوری برگزار می شود. مدارس برای 15 شهریور آمادگی داشته و فعالیت می کنند. تمامی مدارس ضدعفونی و تجهیز شده است. و در خصوص رعایت پروتکل های وزارت بهداشت اقدامات سختگیرانه ای انجام شده است.

//انتهای پیام: 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز