نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی:

هیچ ملکی در روستای ابوالفضل تخریب نشده است/ حق و حقوق مردم روستا تمام و کمال پرداخت می‌شود

۱۳۹۹/۰۶/۱۱ - ۰۴:۵۲:۲۵
کد خبر: ۱۰۵۱۷۰۱
هیچ ملکی در روستای ابوالفضل تخریب نشده است/ حق و حقوق مردم روستا تمام و کمال پرداخت می‌شود
مجتبی یوسفی گفت: از آنجایی که قرار بر این است تنها جلوی ساخت و سازهای جدید در روستای ابوالفضل گرفته شود، هیچ ملکی تاکنون تخریب نشده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ طی روزهای اخیر درگیری ماموران نیروی انتظامی و اجراییات شهرداری اهواز با اهالی «روستای ابوالفضل» بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها و فضای مجازی داشت. این روستا در غرب اهواز، جنب کوی زردشت قرار دارد و بنیاد مستضعفان مدعی مالکیت آن است. مشکلات «روستای ابوالفضل» واکنش‌های زیادی به دنبال داشت. به گفته اهالی، ساکنان بیش از ۳۰ سال در این روستا ساکن هستند اما آنها به تصرف غیرقانونی زمین‌ متهم شده اند.

مجتبی یوسفی، نماینده مجلس شورای اسلامی، درخصوص تصمیم‌گیری نابخردانه و غیرکارشناسی مسئولان درباره روستای ابوالفضل به خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری برنا گفت: اولین مسئله مهمی که درخصوص مناطق کم برخوردار و حاشیه نشین باید رعایت شود، جلوگیری از تصمیم ‌گیری‌های عجولانه و غیر کارشناسی است که هم باعث آسیب و زحمت مردم می‌شود و هم به وجهه مدیریتی و تصمیم سازی‌های مسئولان آسیب وارد می‌کند.

او افزود: برای مثال تصمیم‌گیری‌های خلق الساعه مدیران باعث شد بحران و تنش در روستاهایی مانند ابوالفضل، هفت تپه، غیزانیه و... به وجود بیاید و دستاویزی برای دشمنان نظام قرار گیرد بنابراین تاجایی که امکان دارد باید از تصمیم‌گیری‌های یک دفعه و غیرکارشناسی فاصله بگیریم تا برای مردم تنش ایجاد نشود.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم تفکیک مردم عادی از زمین خواران تصریح کرد: در محله‌هایی مانند روستای ابوالفضل، کوی مدرس و... مردم شریف و کم برخورداری زندگی می‌کنند که قریب به 40 سال است در این مناطق هستند و ریشه دارند پس ما نمی‌توانیم یک شبه تصمیم بگیریم روستا را واگذار کنیم و مردم آن را به دردسر بیاندازیم اما در مناطقی هم مانند حاشیه شهر اهواز، زمین خواران حرفه‌ای وجود دارند که به تصرف غیرقانونی زمین‌ها می‌پردازند بنابراین ضروری‌ست ابتدا بین مردم و زمین خواران تفکیک قائل شویم و نسخه همه را یکجا نپیچیم.

او در خصوص وضعیت فعلی روستای ابوالفضل افزود: تا جایی که بنده اطلاع دارم تصمیم بنیاد مستضعفان بر این است که در روستای ابوالفضل ساخت و ساز جدیدی صورت نگیرد به همین دلیل هیچ ملکی تاکنون تخریب نشده است اما چون هنوز به نظر کارشناسی نرسیدیم نمی‌توان درباره آن به صورت قطعی صحبت کرد دلیل آن هم این است که مسئولین یک شبه تصمیم می‌گیرند و ما از اهداف آنها بی خبر هستیم پس باید این روزها را به بررسی و تحلیل بگذرانیم تا به نتیجه گیری برسیم .

یوسفی تصریح کرد: پس از بررسی‌های لازم و تصمیم کارشناسی باید تمام اسناد مردم روستا مورد بررسی قرار گیرد تا حق و حقوق آنها تمام و کمال پرداخت و حق هیچکسی تضییع نشود درمقابل زمین خواران هم باید مورد شناسایی قرار گیرند تا با آنها برخورد قانونی صورت گیرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: بنده به عنوان نماینده مردم اهواز نه تنها به شدت پیگیر این موضوع هستم بلکه در جایگاه هیات رئیسه فراکسیون مدیریت شهری و روستایی و عضو کمیسیون عمران موضوعات حاشیه نشینی شهر اهواز که دومین شهر حاشیه نشین پس از مشهد است را در برنامه کاری خود قرار دادم و حتما پیگیر آن خواهم بود تا به سرانجام برسد و دیگر شاهد بروز آسیب‌های این چنینی در این شهر نباشیم.

انتهای پیام: 2/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز