علائم کودکان مبتلا به کرونا چگونه است؟

۱۳۹۹/۰۶/۱۱ - ۰۵:۵۲:۴۷
کد خبر: ۱۰۵۱۷۰۲
علائم کودکان مبتلا به کرونا چگونه است؟
محمدرضا مدرسی‌زاده گفت: تب، خستگی، سردرد، بدن درد، سرفه ، گرفتگی بینی، از دست دادن حس چشایی و بویایی، نفس تنگی، تهوع، استفراغ و اسهال از علائم کرونا در کودکان است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ ابتلا به کرونا پیر و جوان نمی‌شناسد در این شرایط باید والدین نسبت به مصونیت فرزندشان به کرونا تمهیدات ویژه بیاندیشند.

کودکان علائم کمتری نسبت به بزرگسالان دارند

محمدرضا مدرسی‌زاده، فوق تخصص ریه اطفال و عضو هیات علمی مرکز طبی کودکان، درباره ابتلای کودکان به کووید 19 به خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری برنا گفت: کووید  19 در کودکان با علائم کمتری نسبت به بزرگسالان بروز می‌کند اما در صورت بروز علائم چندان هم شدید نیست.

مدرسی‌زاده افزود: کودکان در صورت ابتلا به کووید 19 کمتر به آی سی یو  و بخش‌های ویژه مراجعه می‌کنند. همچنین  شیوع کووید 19در سنین صفر تا 17 سالگی در مقایسه با بزرگسالان اندک است. بر اساس بررسی‌های انجام شده در آمریکا ابتلای کودکان به کووید 7/3 دهم درصد در جمعیت است.

علائم شایع کووید 19 در کودکان چیست؟

او درباره علائم شایع کودکان در ابتلا به کووید 19 تصریح کرد: تب، خستگی، سردرد، بدن درد، سرفه، گرفتگی بینی، از دست دادن حس چشایی و بویایی، نفس تنگی، تهوع، استفراغ و اسهال علائم کرونا در کودکان است.

عضو هیات علمی مرکز طبی کودکان ادامه داد: بنابراین در بسیاری از کودکان علائم درگیری گوارشی همچون اسهال و استفراغ در مقایسه با بزرگسالان بیشتر مشاهده می‌شود.

 او افزود: شاید برخی از کودکان مبتلا علائم نداشته باشند، اما ناقل این ویروس هستند. شایع‌ترین علامت کرونا تب و سرفه است. 16 درصد کودکان ناقل کرونا هیچ علامتی ندارند.

مدرسی‌زاده تصریح کرد: کودکان در صورت ابتلا به کرونا کمتر بیماری‌شان شدت می‌گیرد، البته مواردی هم مشاهده شده که کودکان دچار علائم حاد می‌شوند اما در مقایسه با بزرگسالان این بیماری در کودکان چندان شدید نیست. در این شرایط تعداد بستری کودکان در مقایسه با بزرگسالان اندک است.

 به گفته او در برخی از موارد بچه‌ها به‌دلیل ابتلا به مشکلات زمینه‌ای همچون بیماری‌های کلیوی، قلبی، چاقی، نقص ایمنی و ... شدت بیماری در آنها افزایش پیدا می کند. بیماران مبتلایان به کرونا شاید با نارسایی‌های کلیه، خونریزی و ... مواجه شوند اما اغلب کودکان دچار این مشکلات نمی‌شوند.

این پزشک متخصص افزود:  بنابراین انجام تست برای تمامی کودکان پیشنهاد نمی‌شود. هر چند در کودکان با علائم شدید تست پی سی آر و آنتی بادی اخذ می‌شود.

او تاکید کرد: در برخی مواقع فرد به کرونا مبتلا است اما تست پی سی آر او منفی می شود. در این شرایط باید تست آنتی بادی چک و مشخص شود فرد در گذشته به کرونا مبتلا شده یا خیر.

عضوهیات علمی مرکزطبی کودکان در پایان گفت: اگر بچه‌ای به این بیماری مبتلا باشد در صورت نداشتن تماس باید فاصله اش با دیگر افراد رعایت شود. ماسک را حتما زده و دست‌ها مرتب با آب و صابون شست‌وشو دهد.  این فرد حتی الامکان نباید با بچه‌های درگیر کرونا ارتباط برقرار کند.

انتهای پیام: 2/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز