وزیر آموزش و پرورش:

به‌زودی سیم‌کارت ایمن برای دانش آموزان توزیع می‌شود

۱۳۹۹/۰۶/۱۱ - ۰۸:۴۰:۰۵
کد خبر: ۱۰۵۱۹۳۲
به‌زودی سیم‌کارت ایمن برای دانش آموزان توزیع می‌شود
محسن حاجی میرزایی در مراسم افتتاحیه سی و چهارمین اجلاس روسا مدیران آموزش و پرورش گفت: با اپراتورها صحبت کردیم و به زودی سیمکارت ایمن (سیمکارت شاد) عرضه می‌کنند.

 به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مراسم افتتاحیه سی و چهارمین اجلاس روسا و مدیران آموزش و پرورش سراسر کشور که صبح امروز 11 شهریور در نهاد ریاست جمهوری  برگزار شد.

محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش در این مراسم درباره برگزاری این اجلاس، گفت: امروز می‌خواهم درباره وضعیتی حرف بزنم که در آن قرار گرفتیم باید بدانیم ما در چه مسئولیتی قرار داریم. اهتمام شایسته به مسئولیت لازمه این است که درک درستی از آن داشته باشیم.

او با اشاره به لزوم پیشرفت حتی با وجود کرونا افزود: بخشی از مخاطرات زیست بوم جدید را در دست کنترل داریم.

حاجی میرزایی ضمن تاکید بر فعالسازی شبکه ارتباطی گفت: کاغذ وسیله مناسبی برای تقویت ارتباطات نیست و در مرکز از معاونان درخواست کردیم تا مسئولیت هر استانی را بپذیرند و این روند باید تا سطح مدرسه تسری پیدا کند. معلمان نباید با دانش آموزان و خانواده‌ها ارتباطشان را قطع کنند و باید شبکه ارتباطی به وسعت ۴۰ میلیون نفر داشته باشیم که برای جامعه مفید خواهد بود. با اپراتورها صحبت کردیم و به زودی سیمکارت ایمن (سیمکارت شاد) عرضه می‌کنند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: برای آغاز سال تحصیلی جدید اصل بر حضور است و اگر حضور نداشته باشیم و به آن موضوعیت ندهیم قادر نخواهیم بود کار را مدیریت کنیم، ضمن آنکه امتیاز‌های روش حضوری با هیچ روش دیگری قابل جایگزینی نیست.

حاجی میرزایی گفت: اگر بتوانیم کلاس حضوری داشته باشیم بسیاری از مشکلات رفع می‌شود و این یک قاعده و اصل است. در مورد مدرسه هم باید توجه کنیم که در تمام روز‌های تحصیل حتی در شرایط قرمز این فضا باز باشد و فقط در صورتی مدرسه تعطیل خواهد بود که ستاد کرونا تعطیلی عمومی اعلام کند.

او بیان کرد: باید حضور دانش آموزان را در مدرسه حفظ کنیم. نمی‌خواهم بگوییم که این اتفاق خطری ندارد، اما باید یا بگیریم که از خودمان مراقبت کنیم و این را به فرزندانمان هم بیاموزیم.

حاجی میرزایی با تاکید بر نظارت جدی در مدارس گفت: پیشنهاد می‌کنم مدیران کل استانی برای نظارت جدی در مدارس یک روز را حضوری در مدارس بگذرانند. چه در روز‌های آموزش حضوری و چه زمانی که آموزش غیر حضوری است باید برنامه تمام معلمات مشخص باشد و هر تعداد از دانش آموزان را به یک معلم بسپاریم که آن‌ها پیگیر وضعیت دانش آموزان خود باشند.

وزیر آموزش و پرورش بر ارتباط تنگاتنگ مدرسه و خانواده تاکید کرد و گفت: باید خانواده‌ها را از جزئیات کار آگاه کنیم و واکنش سریع نسبت به مسائل حادث شده از سوی مسئولان مدرسه انجام شود. همچنین ضدعفونی کردن مدارس و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مورد توجه جدی قرار گیرد.

او ادامه داد: سرانه بهداشتی مدارس دیروز واریز شد و اگر نیاز باشد باز هم اعتبار برای آن در نظر گرفته شده و تامین خواهد شد بنابراین در این مورد نباید کوتاهی شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز