معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش:

عملیاتی شدن ساخت ۴۳ هزار واحد مسکونی فرهنگیان/ اقدامات مناسب برای پرداختی فرهنگیان انجام شده است/توسعه آموزش در مناطق مختلف کشور

۱۳۹۹/۰۶/۱۲ - ۰۸:۱۹:۱۵
کد خبر: ۱۰۵۲۴۵۷
عملیاتی شدن ساخت ۴۳ هزار واحد مسکونی فرهنگیان/ اقدامات مناسب برای پرداختی فرهنگیان انجام شده است/توسعه آموزش در مناطق مختلف کشور
علی الهیار ترکمن از عملیاتی شدن ساخت ۴۳هزار واحد مسکونی برای فرهنگیان خبر داد و گفت: وام های اولیه در بانک مسکن و ملی برای آنان در نظر گرفته شده است و اقدامات مناسبی برای بهبود معیشتی فرهنگیان انجام شده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ علی الهیار ترکمن، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: اقدام اول در بخش برنامه ریزی با هدف توسعه با زیر نظام های متعدد، بررسی اقدامات در سطح ملی،سطح استانی است.

او افزود: سند تحول بنیادین از برنامه های سالانه وزارت آموزش و پرورش است که با اجرای این امور در قالب مشخص به نظارت و ارزیابی می پردازد.

به گفته او برنامه هفتم توسعه در سال ۱۴۰۱به بعد باید محقق شود باید با یک چارچوب و کلی در استان‌ها شکل گیرد.توسعه آموزش در مناطق مختلف متفاوت است.

الهیار ترکمن تاکیدکرد: باید به صورت پازلی به برنامه جامع رسید نه اینکه برنامه های ثابتی به استان‌ها ارائه داد.

معاون برنامه ریزی آموزش و  پرورش در خصوص بودجه افزود: اقدامات مناسب در زمینه حقوق و رتبه بندی معلمان و مدیریت خدمات کشوری با بار مالی ۸۰۰میلیارد و فوق العاده دریافتی در خرداد امسال شکل گرفته است و با اقدامات مذکور دیگر دریافتی کارمندان آموزش و پرورش با سازمان‌های دیگر تفاوتی ندارد.

او تصریح کرد: هیچ بحثی درباره فروش اموال آموزش و پرورش وجود ندارد تا کنون سه هزار و ۷۰۰میلیارد از بودجه اخذ شده و تاپایان شهریور تمام پرداختی ها، پرداخت می شود.

الهیار ترکمن ادامه داد: بودجه ۱۴۰۰در شرایط انقباضی انجام می شود نکته مهم این است که بودجه ۱۴۰۰استانی است البته این مقوله به دلیل سیگنال های دریافتی بوده که شاید این مقوله در مجلس تایید نشود.

الهیار ترکمن بیان کرد: منابع انسانی گرانترین آورده‌ای است که بر اساس اصول علمی مدیریت می شود. مسئولیت استان ها در زمینه مدیریت منابع انسانی نقض نمی شود. ساماندهی نیروها در حال انجام است و نقل و انتقال ها نهایی شده و دیگر نمی‌توان تراز نیروی انسانی را در مدیریت منابع انسانی تحت تاثیر قرار دهند.

این مقام مسئول در زمینه آموزش های کوتاه مدت افزود: این آموزش ها بر اساس آموزش های مجازی انجام می شود.

او درباره جذب نیروی انسانی در آموزش و پرورش گفت: جذب نیرو از دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی صورت می‌گیرد البته سیاستهای جذب نیرو بررسی شده تا نیروی متخصص جذب شود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش درباره خدمات رفاهی به فرهنگیان اظهار کرد: ۴۳هزار واحد در امسال برای فرهنگیان عملیاتی شده و وام های اولیه در بانک مسکن و ملی در نظر گرفته شده است. همچنین اقدامات مناسبی برای بهبود معیشتی فرهنگیان و  تامین مسکن انجام شده است و همچنین بیمه تکمیلی در جامعه فرهنگی می تواند کمک کننده باشد.

او افزود: بیمه حوادث دانش آموزی نیز در جریان است و نباید شاعبه های شرکتهای بیمه تاثیرگذار باشد.

//انتهای پیام:5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز