نایب رئیس و دبیرکمیسیون توسعه آموزش عمومی قرآن کشور:

امسال اجرای ۲۵ سند تحولی در دستور کار قرار می‌گیرد/ گفتمان سازی در تحول مورد توجه قرار گیرد

۱۳۹۹/۰۶/۱۲ - ۰۹:۱۵:۱۴
کد خبر: ۱۰۵۲۴۸۴
امسال اجرای ۲۵ سند تحولی در دستور کار قرار می‌گیرد/ گفتمان سازی در تحول مورد توجه قرار گیرد
مهدی نوید ادهم گفت: اصلی ترین محتوای سند تحول بنیادین، تربیت و پرورش است. اهداف تغییر کرده است و باید مدرسه‌ی تربیت محور را دنبال کنیم. گفتمان سازی و تبیین مفاهیم سند باید مدنظر قرار گیرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مهدی نوید ادهم، نایب رئیس و دبیرکمیسیون توسعه آموزش عمومی قرآن کشور در سی و چهارمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش گفت: اجرای سند تحول در زیست بوم جدید و عدم قطعیت و شفافیت در شرایط کنونی باعث شده نتوان تصمیمات مناسبی گرفت و کارشناسان بر این باورند که در شرایط کنونی سالها طول می کشد تا مفاد این سند اجرا شود.

به گفته او فرصت عدم حضور در مدرسه به دلیل کرونا از بین رفته است آثار کرونا عمیق است ما با پارادایم مختلفی در شرایط بحران کرونا مواجه هستیم در این شرایط نیازمند برنامه ریزی طولانی مدت هستیم.

او افزود: اصل آموزش بر حضور در مدارس است. باید بتوان رسالت آموزش و پرورش را به جای آورد و نباید اجازه دهیم حد آموزش تقلیل پیدا کند زیرا کارکرد مدرسه زیر سوال می رود .

نوید ادهم ادامه داد: امسال مقوله های آموزش در خانه اجرا می شود و خانواده باید در کنار مدرسه به این امر کمک کننده باشد. در برنامه ریزی جدید باید به مدرس اختیار داد زیرا مدرسه پل ارتباطی گذشته و آینده است و محتوای برنامه ها باید متناسب سازی شود.

دبیرکمیسیون توسعه آموزش عمومی قرآن کشور تاکید کرد:  اصلی ترین محتوای سند تحول بنیادین، تربیت و پرورش است. اهداف تغییر کرده است و باید مدرسه‌ی تربیت محور را دنبال  کنیم. گفتمان سازی و تبیین مفاهیم سند باید مدنظر قرار گیرد .

به گفته او برای تغییر و تحول باید عدالت خواهی، صبوری، مشارکت پذیری و ... مدنظر قرار گیرد. امسال اجرای ۲۵ سند تحولی در دستور کار قرار می‌گیرد که در صورت تحقق این امور تحول در مدارس محقق می شود.

نظر شما