رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا:

هزینه ارتکاب جرم در کشور پایین است/ کشفیات موادمخدر ۳۷ درصد رشد داشته است/ کشف ۴۷۳ تن موادمخدر در کشور

۱۳۹۹/۰۶/۱۲ - ۱۰:۴۰:۱۴
کد خبر: ۱۰۵۲۵۶۴
سردار کریمی با اشاره به اینکه هزینه ارتکاب جرم در کشور پایین است خاطرنشان کرد: خلا قانونی که در قانون فعلی وجود دارد دستان ما را برای برخورد جدی تر با خرده فروشان و معتادین متجاهر بسته است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سردار مجید کریمی، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در جریان برگزاری طرح ظفر گفت: برخورد جدی با خرده فروشان موادمخدر مطالبه جدی امروز مردم است. جمع آوری و سامان دهی معتادان متجاهر نیز در همین راستا است که متاسفانه چالش های زیادی در مقابل آن وجود دارد.

 او افزود: خلا قانونی که در قانون فعلی وجود دارد دستان ما را برای برخورد جدی تر با خرده فروشان و معتادین متجاهر بسته است. قول می دهم که در این عرصه با جدیت به مطالبه مردم پاسخ دهیم و امنیت را برای آن ها فراهم کنیم. پیش نویس قانون جدید آماده شده است و از نمایندگان محترم مجلس درخواست می کنم که دست ما را بگیرند و کمک کنند تا در اصلاح قانون اتفاقات خوبی بیفتد تا دست مسئولان انتظامی و قضایی برای برخورد با خرده فروشان و معتادان متجاهر باز باشد.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: امروز هزینه ارتکاب جرم در کشور پایین است. کسی که مرتکب جرم می شود زمانی که با او برخورد جدی نشود مجددا مرتکب جرم خواهد شد. بارها شاهد بوده ایم که افرادی به تعداد متعدد دستگیر شده اند و مجددا به علت اینکه متنبه و اصلاح نشده است مرتکب جرم می شود.

سردار کریمی در خصوص اقدامات این پلیس تخصصی در سال 99 اظهار کرد: تا به این لحظه 473 تن موادمخدر در سال 99 در کشور کشف شده است. بیش از 76 درصد از این موادمخدر در مرزهای شرقی بودند و بیش از 67 درصد از این کشفیات بر پایه اقدامات اطلاعاتی به نتیجه رسیده و باقی موارد با اقدامات انتظامی کشف شده است. تا به این لحظه میزان کشفیات موادمخدر 37 درصد رشد داشته است. 

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا گفت: تعداد 70 نفر از عناصر اصلی ترانزیت موادمخدر دستگیر شده اند و نسبت به سال قبل 15 درصد رشد داشته است. اقدامات اطلاعاتی برای کشفیات بیشتر در حوزه های مختلف موادمخدر در دستور کار قرار گرفته است. اقداماتی که امروز فاتب برای مبارزه با موادمخدر در منطقه هرندی و شوش انجام داده است بر اساس ماه ها اقدامات اطلاعاتی بوده است. در این طرح متخلفین شناسنامه دار دستگیر شدند و به مراجع قضایی تحویل داده خواهند شد تا به پرونده آن ها رسیدگی شود.

//انتهای پیام: 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز