رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور مطرح کرد:

تحصیل ۵۱۱هزار دانش آموز اتباع بیگانه در کشور

۱۳۹۹/۰۶/۱۲ - ۱۱:۱۲:۵۱
کد خبر: ۱۰۵۲۵۹۳
تحصیل ۵۱۱هزار دانش آموز اتباع بیگانه در کشور
غلامرضا کریمی گفت: در حال حاضر ۵۱۱ هزار دانش آموز از اتباع بیگانه مشغول به تحصیل در کشور هستند..

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛  غلامرضا کریمی، رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور چهارمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش  کشور گفت: تاکنون در جهان هیچ اتفاقی به اندازه کرونا به مراکز آموزشی تاثیر نگذاشته است.

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور گفت: در جهان مراکز یادگیری تعطیل است و مراکز فعال به صورت تلفیقی برگزار می شوند.

او افزود: بخشی از آموزش ها مجازی و حضوری و به شکل تلفیق است. برای بخشی از آموزش ها بستر این مقوله مهیا شده است و در بسیاری از کشورها دانش آموزان بر اساس یک سوم نیازشان تحت آموزش قرار گرفتند.

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور تصریح کرد: باید دولت‌ها به رفاه دانش آموزان به عنوان پدیده حاکمیتی اهمیت دهند به طور مثال از معلمان قدردانی شود و به فنی حرفه ای و آموزشهای هوشمند توجه بیشتری شود.

کریمی بیان کرد: اگر در هر استان ۵مدرسه اگر مناسب عمل کنند شاهد پیشرفت آموزش در کشور خواهیم بود.

او تاکید کرد: مدارس با مدارس دیگر کشورها ارتباط گرفته تا بتوانند در زمینه های مختلف مورد ارزیابی قرار گیرند. مدارس اتباع خارجی و پناهندگان ایحاد شده و بر اساس دستور مقام معظم رهبری هیچ کودکی نباید از تحصیل باز بماند.

کرمی در پایان گفت: برای کودکانی که مدارک اقامتی ندارند باید ثبت نام انجام شود. ۷۶مدرسه در هفت سال گذشته ساخته شده است. هدف یادگیری بین فرهنگی است. در حال حاضر ۵۱۱ هزار دانش آموز از اتباع بیگانه مشغول به تحصیل در کشور هستند.

//انتهای پیام: 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز