برگزیده اخبار اجتماعی هفته؛

تایید آزمایش بالینی یک واکسن کرونا/ شوک محکومیت عجیب پدر رومینا/ دستگیری جوان هتاک به مردم شمال کشور/ اخراج خلبان ۶۴ ساله سانحه ماهشهر

۱۳۹۹/۰۶/۱۲ - ۲۳:۱۲:۳۴
کد خبر: ۱۰۵۲۸۸۷
هفته گذاشته مملو بود از از اخبار جنجالی بسیاری که به مرور برخی از این اخبار خواهیم پرداخت.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ اهم اخبار حوزه اجتماعی در هفته‌ای که گذشت به شرح ذیل است:

خبر هفته: کماکان کرونا

طبق آخرین آماری که سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت روز گذشته اعلام کرد مجموع بیماران کووید 19 در کشور به 378 هزار و 752 نفر رسید و همچنین مجموع جان باختگان این بیماری به 21 هزار و 797 نفر رسید.

لاری تصریح کرد: خوشبختانه تاکنون 326هزار و801 نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

ایمنی هفته: سیمکارت ایمن

محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش گفت: با اپراتورها صحبت کردیم و به زودی سیمکارت ایمن (سیمکارت شاد) برای دانش آموزان عرضه می‌کنند.

شهریه هفته: دانشگاه‌ها

رئیس مرکز هیات‌های امنا و هیات‌های ممیزه وزارت علوم، درباره حداقل و حداکثر افزایش شهریه دانشجویان در سال تحصیلی جدید گفت: افزایش شهریه مشابه با سال های قبل بین ۱۰ تا ۲۰ درصد بسته به دانشگاه ها متفاوت است. هیات های امنای دانشگاه های مختلف بسته به شرایط محیطی و هزینه ها، شهریه را تعیین کرده اند.

حادثه هفته: راننده مست شب عاشورای حسینی

شب عاشورای حسینی، یک دستگاه خودرو سواری پژو 405 که راننده آن مست نیز بود، به سمت یک هیأت عزاداری در میدان بهاران شهرقدس رفت و تعدادی از عزاداران را زیر گرفت.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی غرب استان تهران با اشاره به این حادثه گفت: خودرو سواری پس از آن به سمت میدان مصلی شهرقدس رفت و در این نقطه نیز تعدادی از شهروندان را زیر گرفت.

سرهنگ سرپناه بیان کرد: سایر افراد حاضر در خودرو متواری شدند و پس از تعقیب و گریز راننده مست در بلوار امام حسین(ع) شهرقدس توسط پلیس دستگیر شد.

مقصر هفته: خلبان کاسپین

پرواز تهران_ ماهشهر که هفتم اسفندماه 98 انجام شد در ساعت 7:36 پس از فرود در فرودگاه ماهشهر از انتهای باند خارج شده و پس از برخورد با فنس حفاظتی از محیط خارج و در ابتدای بلوار اصلی ماشهر به بندر امام خمینی در فاصله حدود 100 متری باند متوقف شد و تمامی 144 سرنشین هواپیما در سلامت کامل از هواپیما تخلیه شدند.

طبق گزارش سازمان هواپیمایی کشوری که روز گذشته منتشر شد علت سانحه هواپیمای شرکت هوایی کاسپین در فرودگاه ماهشهر خطای خلبان و رفتار مخاطره آمیز وی بوده و همچنین مدیریت ضعیف ترافیک هوایی توسط کنترلر رادار مرکز کنترل پرواز مشهود است.

در نتیجه این حادثه شرکت خدمات هواپیمایی کاسپین همکاری خود را با خلبان با سن 64 سال به اتمام رسانده و آ‌موزش‌های لازم را جهت بازگشت کمک خلبان به فعالیت پروازی مجدد انجام داد.

شوک هفته: زندان 9 ساله پدر رومینا

مهدی فلاح امیری دادستان گیلان گفت: پرونده رومینا اشرفی نوجوان 14 ساله تالشی که خرداد ماه امسال به دست پدرش به قتل رسید توسط قضات باسابقه و به دور از هرگونه جوسازى و بر اساس ظرفیت قانونى موجود رسیدگى شده است.

او گفت: بر اساس راى دادگاه بدوى، قاتل رومینا اشرفى به اتهام قتل عمد از جنبه عمومى جرم به ٩ سال حبس و پرداخت دیه و بهمن خاورى به 2 سال حبس و تبعید محکوم شد.

روابط عمومی دادگستری گیلان پس از صدور این حکم اعلام کرد: محکومیت اعلام شده در مورد این پرونده غیر قطعی بوده و رای نهایی را دیوانعالی کشور صادر خواهد نمود.

رعنا دشتی مادر رومینا اشرفی افزود: با وجود تاکیدات مقام‌های قضایی از «رسیدگی ویژه» به این پرونده، رای دادگاه ترس و وحشت به جان من و خانواده‌ام انداخته است. من به این رای اعتراض دارم و خواهان تجدیدنظر در دیوان عالی کشور هستم.

مادر رومینا مدعی شد: در همین مدت کوتاه بارها خانواده همسرم، من و فرزند خردسالم را تهدید کرده‌اند و با وجود آن که صلاحیت لازم را ندارند، قصد گرفتن کودک خردسالم را دارند.

او معتقد است: اگر همسرش قصاص نشود، باید زندانی یا تبعید شود چراکه در غیر این صورت هیچ امنیتی برای او و اطرافیانش قابل تصور نیست.

تاییدیه هفته: واکسن کرونای قزاقستان

وب سایت رسمی مبارزه با کرونای قزاقستان اعلام کرد، سازمان جهانی بهداشت واکسن غیرفعال این کشور را علیه کووید-۱۹ در فهرست واکسن های تایید شده برای انجام آزمایش‌های بالینی قرار داده است.

جنجال هفته: هتاکی به مردم شمال کشور

طی روزهای هفته گذشته ویدئویی توسط یکی از مسافران شمال کشور در فضای مجازی منتشر شد که در آن به مردم مازندران توهین می‌‌شد. این ویدیو واکنش مردم کلاردشت را به‌ همراه داشت.

سردار حسین رحیمی با اشاره به اینکه در پی انتشار کلیپی توهین آمیز توسط فردی که در آن نسبت به اهالی محترم یکی از شهرهای شمالی کشور عزیزمان توهین کرده بود بلافاصله دستگیری فرد هتاک در دستور کار قرار داده شد.

او با اشاره به اینکه این فرد با اقدامات فنی صورت گرفته در کمتر از 24 ساعت با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شد و در بازجویی‌های صورت گرفته از اقدام سخیف خود شدیدا ابراز پشیمانی و ندامت می‌کرد، عنوان کرد: متهم انگیزه و علت این کار سخیف خود را درگیری با چند نفر از اهالی این شهر شمالی عنوان داشته و اشاره داشته که این کار را از روی عصبانیت انجام داده است.

محدودیت هفته: جاده کندوان و هراز

رئیس پلیس راه مازندران، با بیان اعمال محدودیت‌های ترافیکی از روز گذشته چهارشنبه 12 شهریورماه در جاده‌های استان مازندران ، گفت: محور‌های کندوان و هراز در صورت مشاهده ترافیک سنگین روز جمعه 14 شهریورماه یک طرفه می‌شود.

دستگیری هفته: 146 خرده فروش موادمخدر

رئیس پلیس پایتخت گفت: 146 نفر از خرده فروشان موادمخدر در جریان طرح برخورد با مجرمان توسط پلیس های تخصصی دستگیر شدند. این افراد حتی خانه های خود را به محل فروش موادمخدر تبدیل کرده بودند.

لرزه های هفته

در هفته گذشته باز هم مثل همیشه شهرها و استان های بسیار در کشور به لرزه در آمدند. از این میان می‌توان به زمین لرزه‌‌ استان سمنان، استان خوزستان و زلزله استان فارس که بزرگترین‌شان بود اشاره کرد خوشبختانه هیچ کدام از این زمین لرزه ها خسارات مالی و جانی در پی نداشت.

نظر شما