مشاور وزیر:

محدودیت‌های شاد برطرف شده است/ بازماندگی از تحصیل دو میلیون دانش آموز در صورت پولی بودن شاد!

۱۳۹۹/۰۶/۱۶ - ۱۱:۰۴:۴۴
کد خبر: ۱۰۵۳۱۵۸
محدودیت‌های شاد برطرف شده است/ بازماندگی از تحصیل دو میلیون دانش آموز در صورت پولی بودن شاد!
سیدحسن الحسینی گفت: اگر اینترنت شاد بر اساس تاکیدات و پیگیری‌های رئیس جمهور رایگان نمی‌شد به طور سالانه نرخ بازماندگی از تحصیل دانش آموزان حدود دو میلیون بود

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ کرونا مهمان ناخوانده‌ای که تمامی سازمان‌های کشور را شگفت‌زده کرده است. سیستم آموزش کشور در  روزهای نخست از شبکه شاد رونمایی کرد. البته برخی معلمان اطلاعی از  قابلیت‌های این نرم افزار نداشته و هر یک با توجه به امکانات موجود در پی آموزش به دانش آموزان بودند. در روزهای اخیر نیز نسخه دوم این اپلیکیشن رونمایی شد.

شاد در تمامی گوشی‌ها و فضای وب قابل اجراست

سیدحسن الحسینی، مشاور وزیر و مسئول شبکه شاد درباره عدم رضایت معلمان از پوشش‌دهی شبکه شاد به خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری برنا گفت: بر اساس بررسی‌های میدانی، نارضایتی برخی از معلمان به سه دلیل است. یک علت آن به‌دلیل ضعف‌های ساختاری است که نسخه اول شبکه شاد دارد. هرچند در نسخه دوم این شبکه، مشکلات بررسی و فعالیت با آن آسان‌تر شده است.

او افزود: هم‌اکنون این نرم‌افزار در تمامی گوشی‌ها قابل نصب و در فضای وب قابل اجراست.

الحسینی اظهار کرد: رفع نواقص به کاهش ناراحتی معلمان و دیگر کاربران این نرم افزار می‌انجامد.

محدودیت‌ها در زمینه شاد برطرف شده است

مشاور وزیر ادامه داد: محدودیت‌ها در زمینه سرعت اینترنت و چگونگی دانلودها وجود داشت که سعی شد به میزان قابل توجهی برطرف شود. تمامی محدودیت‌ها شبکه شاد تعریف می‌شود و نمی‌توان بر این باور بود که مشکلات موجود برطرف شده است.

او گفت: این شبکه با محدودیت‌هایی مواجه است. هرچند سعی شده در همین قالب بهترین‌ و پرقدرت‌ترین اپلیکیشین کشور را ساماندهی کنیم.

الحسینی افزود: در شرایط کنونی مشغول آموزش معلمان و نصب راهنماهای مختلف بر روی سیستم هستیم. هر یک از این اقدامات باعث سهل شدن فرآیند می شود.

 هزینه اینترنت شاد و تبعات آن

مشاور وزیر علوم تصریح کرد: از ابتدا آموزش‌وپرورش به رایگان شدن هزینه اینترنت تاکید داشت، چون بر اساس قانون آموزش در کشور رایگان است و این اقدام اخیر در راستای  تحقق عدالت آموزشی است.

 او گفت: اگر اینترنت شاد بر اساس تاکیدات و پیگیری‌های رئیس جمهور رایگان نمی‌شد به طور سالانه نرخ بازماندگی از تحصیل دانش آموزان حدود دو میلیون  بود که این مقوله به هیچ عنوان شایسته نظام تعلیم و تربیت کشور نیست و هیچ یک از مسئولان نظام راضی به این امر نیستند.

انتهای پیام: 2/5

نظر شما