توزیع واکسن کرونا تا اول نوامبر

۱۳۹۹/۰۶/۱۳ - ۱۷:۲۱:۰۹
کد خبر: ۱۰۵۳۱۸۸
توزیع واکسن کرونا تا اول نوامبر
مرکز کنترل و پیش‌گیری از بیماری‌های آمریکا در نامه‌ای به ایالت‌های این کشور از آن‌ها خواست که زمینه توزیع واکسن کووید 19 را تا اول ماه نوامبر آماده کنند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ دولت ترامپ از ایالت‌های آمریکا خواسته که تا تاریخ ۱ نوامبر برای توزیع واکسن احتمالی ویروس کرونا آماده شوند. شرکت عمده‌فروشی مک‌کسن با دولت آمریکا به توافق رسیده تا به محض آماده شدن واکسن کووید-۱۹ مراکز توزیع آن را در سراسر این کشور آماده کند.

رابرت ردفیلد، مدیر مرکز کنترل و پیش‌گیری از بیماری‌ها (CDC)، در نامه‌ای به ایالت‌های آمریکا نوشت: «زمان مرسوم برای دریافت این مجوزها مانع بزرگی را در برابر موفقیت واکسن در شرایط اضطراری سلامت عمومی کنونی به وجود می‌آورد. مرکز کنترل و پیش‌گیری از بیماری‌ها خواستار همکاری فوری شما به‌منظور تسریع در فرآیند توزیع واکسن است.»

ردفیلد از ایالت‌ها خواسته تا در صورت نیاز پیش‌نیازهای مرسومی را که مانع از آماده‌سازی مراکز مربوطه برای توزیع رسمی واکسن تا تاریخ ۱ نوامبر ۲۰۲۰ می‌شوند کنار بگذارند. این مرکز جزئیات مربوط به برنامه توزیع واکسن را در اختیار ایالت‌ها قرار داده و می‌گوید واکسن نهایی با مجوزهای عادی یا از طریق مجوزهای اضطراری به تایید خواهد رسید.

مطابق اطلاعات موجود در اسناد این مرکز، ممکن است لازم باشد که افراد چند هفته پس از دوز اول واکسن به تزریق دوز تقویت‌کننده ثانویه‌ای نیاز داشته باشند. نشریه نیویورک تایمز می‌گوید اولویت واکسن برای کارکنان بخش درمان، ماموران امنیت ملی و اعضای گروه‌های آسیب‌پذیر نژادی و قومی خواهد بود.

در حال حاضر سه تولیدکننده بزرگ دارویی غربی در فاز سوم آزمایش‌های بالینی واکسن کووید-۱۹ به سر می‌برند. این سه شرکت استرازنکا، مدرنا و فایزر هستند. با توجه به ماهیت این دسته از آزمایش‌ها، نمی‌توان به‌طور دقیق مشخص کرد که واکسن چه زمانی آماده می‌شود. در شرایط عادی، افراد آزمایش‌شده باید ماه‌ها منتظر بمانند تا مشخص شود که نتیجه آزمایش‌ها بین دو گروه دریافت‌کننده واکسن و پلاسیبو چقدر تفاوت دارد.

با این حال، سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) این احتمال را در نظر گرفته که با توجه به شرایط اضطراری موجود، پیش از پایان تمامی مراحل آزمایش امکان استفاده از واکسن فراهم شود. از این رو، بسیاری از فعالان جامعه پزشکی این تردید را مطرح کرده‌اند که فشارهای سیاسی دونالد ترامپ برای آماده‌سازی واکسن تا پیش از انتخابات سوم نوامبر باعث نادیده گرفته شدن جوانب احتیاط شود.

با تمام این‌ها، استفن هان، رئیس FDA، تاکید کرده که تحت فشار ترامپ عمل نمی‌کند و هر نوع واکسنی که به تایید آن‌ها برسد از نظر علمی، پزشکی و دقت داده‌ای ارزیابی خواهد شد. پیش‌تر دکتر آنتونی فاوچی، رئیس موسسه آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا، گفته بود که واکسن کووید-۱۹ احتمالا در بازه زمانی بین اواخر ۲۰۲۰ تا نیمه اول ۲۰۲۱ آماده می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز