استقرار یگان حفاظت محیط زیست در محل زاد و ولد گاندوها

۱۳۹۹/۰۶/۱۴ - ۱۱:۰۷:۰۴
کد خبر: ۱۰۵۳۳۹۸
استقرار یگان حفاظت محیط زیست در محل زاد و ولد گاندوها
مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: روستاهای گاندو هدف اصلی برنامه های آموزشی و تنویر افکار عمومی محیط زیست استان است

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ وحیدپورمردان آموزش را یکی از هدف‌های مهم این اداره عنوان کرد و گفت: استقرار تیم های یگان حفاظت و کارشناسی محیط زیست استان در مناطق حفاظت شده و بخصوص روستاهای میزبان گاندو در فصل زاد و ولد آنها و آموزش به جوامع محلی در خصوص رفتارهای این گونه حیات وحش وارد پنجمین ماه شد.

پورمردان ادامه داد: آموزش چهره به چهره به جوامع محلی میزبان گاندو، نصب تابلوهای هشداردهنده، دیدار با ائمه جمعه و جماعات منطقه، دیدار با ریش سفیدان محلی از جمله برنامه های آموزشی و هشدار دهنده محیط زیستی است که توسط یگان حفاظت محیط زیست استان و تیم های کارشناسی اعزامی در حال انجام است.

او با بیان اینکه بارندگی‌های اخیر سبب افزایش قلمرو گاندوها شده است، گفت: پر آب شدن بسیاری از آبگیرها و برکه های منطقه باعث گسترش قلمرو گاندوها شده است. این گسترش در کنار رفتارهای پر خطر این گونه در زمان زادو ولد موجب شده تا کارشناسان محیط زیست و تیم های متعدد یگان حفاظت از سراسر استان به منطقه اعزام و بصورت شبانه روزی حضور داشته و ضمن انجام پایش زیستگاههای اصلی، برنامه های آموزشی چهره به چهره بسیاری را انجام دهند. 

نظر شما