رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز:

اکثر دام های قاچاق فاقد پلاک هستند/کوتاهی در پلاک کردن دام صورت گرفته است/حمل و نقل دام فاقد پلاک قاچاق محسوب می شود

۱۳۹۹/۰۶/۱۵ - ۰۶:۲۴:۴۶
کد خبر: ۱۰۵۳۴۳۴
اکثر دام های قاچاق فاقد پلاک هستند/کوتاهی در پلاک کردن دام صورت گرفته است/حمل و نقل دام فاقد پلاک قاچاق محسوب می شود
سرهنگ جلال امینی گفت: حمل و نقل دام فاقد پلاک قاچاق محسوب می شود و باید مسئولان نیز در این راستا تلاش کرده تا پلاک گذاری دام ها نیز با سرعت بیشتری انجام شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ تشدید پدیده قاچاق دام یک امر عادی و طبیعی نیست و به نظر می رسد برای این موضوع برنامه ریزی شده و برخی با هدف تشدید فشار تحریم ها در جامعه این امر را انجام می دهند. قاچاق و خروج بی ضابطه دام زنده از جمله دام های مولد ،تبعاتی چون کاهش گوشت در بازار و افزایش قیمت این محصول را با خود به دنبال دارد. در پی این اتفاقات، تمهیداتی از سوی مسئولان از جمله طرح پلاک گذاری دام اتخاذ شده است که می تواند در کاهش و قطع پدیده قاچاق دام و خنثی سازی برنامه تهدید امنیت غذایی کشور موثر باشد.

سرهنگ جلال امینی،  رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز  ناجا در خصوص قاچاق دام و وضعیت فعلی آن در کشور به خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری برنا گفت: یک شیوه نامه از سوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مدون و در آن ضوابطی تنظیم شد که بر اساس آن حمل و نقل دام باید با شرایط خاصی صورت گیرد. اگر این شرایط رعایت نشود آن حمل و نقل قاچاق محسوب می شود. یکی از این شرایط مبحث پلاک گذاری دام بود.

او افزود: این مبحث سالیان متمادی در دستور کار قرار داشت اما متاسفانه کوتاهی صورت گرفته است و این طرح عملیاتی نشده است. باید از جهادکشاورزی پرسید که به چه علت این طرح نیمه کاره باقی مانده است.

رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور تصریح کرد: امروزه عنوان می شود که در تولید پلاک های دام با مشکل مواجه شده اند و شرکت ها در تولید آن ناموفق بوده اند. امروزه اکثر دام های قاچاقی که توقیف می شود فاقد پلاک هستند و نشان می دهد که اجرای این طرح در کاهش قاچاق دام نقش موثری خواهد داشت.

این مقام انتظامی در پایان گفت: حمل و نقل دام فاقد پلاک قاچاق محسوب می شود و باید مسئولان نیز در این راستا تلاش کرده تا پلاک گذاری دام ها نیز با سرعت بیشتری انجام شود.

//انتهای پیام:3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز