وزیر آموزش و پرورش:

دانش آموزان با بیماری زمینه ای به مدرسه نروند/لازم است معلم به خانه دانش آموزان استثنایی برود

۱۳۹۹/۰۶/۱۴ - ۲۰:۳۵:۰۷
کد خبر: ۱۰۵۳۵۰۸
دانش آموزان با بیماری زمینه ای به مدرسه نروند/لازم است معلم به خانه دانش آموزان استثنایی برود
وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: بچه‌هایی که بیماری زمینه‌ای دارند یا اگر در خانواده فردی کرونا گرفته یا علائم کرونا دارند، نباید به مدرسه بروند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛محسن حاجی میرزایی،وزیر آموزش و پرورش با  حضور در استودیو خبر ۲۱ شبکه یک سیما درباره روند بازگشایی مدارس از فردا توضیحاتی داد.

او  با بیان اینکه از فردا ۱۵ شهریورماه یک رویداد بزرگ فرهنگی با حضور یک میلیون فرهنگی و 15 میلیون دانش‌آموز آغاز می‌شود گفت: سلامت دانش‌آموزان به عنوان یک دغدغه مهم برای ما قابل اهمیت است. براساس پروتکل‌های اعلامی وزارت بهداشت، مدارس را باز خواهیم کرد.

حاجی میرزایی از آمادگی تمام مدارس از فردا خبر داد و بر رعایت فاصله یک متر، زدن ماسک، کاهش ساعت کلاس درس به 35 دقیقه تاکید کرد.

وزیر آموزش و پرورش به خانواده‌ها توصیه کرد به مدرسه بروند و با در جریان قرار گرفتن وضعیت مدرسه، نگرانی خود را برطرف کنند.

او  تاکید کرد: بچه‌هایی که بیماری زمینه‌ای دارند یا اگر در خانواده فردی کرونا گرفته یا علائم کرونا دارند، نباید به مدرسه بروند.

وزیر  با اشاره به وجود 116 هزار مدرسه و هماهنگی با آنها و خانواده‌ها از برگزاری جلسه‌ای در دو روز سه شنبه و چهارشنبه با مدیران آموزش و پرورش درباره رعایت پروتکل‌ها خبر داد و افزود: مسئولان وزارت بهداشت گفتند در همه مناطق سخت ترین پروتکل‌ها را رعایت کنید.

حاجی میرزایی با تاکید براینکه ما باید با کرونا زندگی کنیم و نمی‌توانیم در خانه بنشینیم تا کرونا تمام شود گفت: انجمن اولیا و مربیان، والدین، مدیر و همه باید نظارت کنند تا تمهیدات یک سال ایمن را فراهم کنیم.

به گفته وزیر آموزش و پرورش مدارس فردا باز است اما اختیار داده شده است که متناسب با شرایط از سوی مدارس اقدام شود. باید با اولیا کاملا مدارا و تمام حساسیت را رعایت می‌کنیم.

حاجی میرزایی در پاسخ به سوال مجری که آیا بچه‌های شما و سایر وزرا به مدرسه می‌روند یا معلم به خانه‌شان می‌آیند گفت: فکر می‌کنم حداقل دیانت اقتضا می‌کند اگر برای بچه‌های خودمان تصمیم می‌گیریم، همین باشد چراکه بچه‌های مردم با بچه‌های خودم فرقی ندارند.

حاجی میرزایی در پایان درباره تحصیل دانش‌آموزان استثنایی نیز گفت: کلاس‌های این دانش‌آموزان محدودتر است و پروتکل خاصی دارد که سازمان آموزش و پرورش استثنایی انجام می‌دهد؛ لازم باشد معلمان به منازلشان می‌روند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز