مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون خبر داد:

صدور ۳ هزار میلیارد تومان ضمانت‌نامه برای تعاونگران/ اختصاص ۵۰۰ میلیون تومان برای شرکت‌های تعاونی زنان

۱۳۹۹/۰۶/۱۵ - ۱۱:۳۹:۴۱
کد خبر: ۱۰۵۳۷۵۰
صدور ۳ هزار میلیارد تومان ضمانت‌نامه برای تعاونگران/ اختصاص  ۵۰۰ میلیون تومان برای شرکت‌های تعاونی زنان
مهدی حسین‌زاده گفت: برای شرکت‌های تعاونی زنان تا سقف 500 میلیون تومان با سفته ضمانت می‌دهیم. برای جوانان، شرکتهای دانش‌بنیان و تعاونی‌های برتر تا سقف یک و نیم میلیارد تومان ضمانت‌نامه صادر می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مهدی حسین‌نژاد، مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون گفت: این صندوق تاکنون 3 هزار میلیارد تومان ضمانت‌نامه برای تعاونگران صادر کرده که کارمزد این ضمانت‌نامه‌ها نسبت به شبکه بانکی یک‌دوم است.

به گفته حسین‌نژاد، سقف ضمانت‌نامه‌ها از یک‌ و نیم میلیارد تومان به 21 میلیارد تومان افزایش یافته که بر مبنای سیستم اعتبارسنجی به تعاونگران واگذار می‌شود به گونه‌ای که برای تعاونی‌های با درجه A با سفته و امضای مدیران تعاونی، ضمانت‌نامه صادر می‌شود و برای بدترین ردجه‌بندی(رتبه D)حداکثر 30 درصد نسبت به صدور ضمانت‌نامه وثیقه می‌گیریم.

مدیرعامل صندوق ضمانت تعاون گفت:‌ از 3 هزار میلیارد تومان که ضمانت‌نامه صادرشده حتی یک ریال سوخت نشده، البته  درصد این رقم به عنوان خسارت پرداخت شده، چون اعتبارسنجی تعاونی‌ها با دقت انجام شده است.

حسین‌زاده گفت: برای شرکت‌های تعاونی زنان تا سقف 500 میلیون تومان با سفته ضمانت می‌دهیم. برای جوانان، شرکتهای دانش‌بنیان و تعاونی‌های برتر تا سقف یک و نیم میلیارد تومان ضمانت‌نامه صادر می‌شود.

به گفته او، به میزان سرمایه صندوق ضمانت صادرات امسال از محل سود انباشته 45 میلیارد تومان اضافه می‌شود که این رقم 30 درصد سرمایه قبلی است که اضافه شده و در حال ثبت است. همچنین یک رقم دیگری که قرار است در دولت تصویب شود و به سرمایه این صندوق اضافه شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز