عامل اصلی چاقی مشخص شد

۱۳۹۹/۰۶/۱۵ - ۲۳:۰۱:۱۳
کد خبر: ۱۰۵۴۱۰۱
عامل اصلی چاقی مشخص شد
کلسیم یکی از املاح ضروری برای رشد استخوانی کودکان است. مصرف شیر و فرآورده های لبنی به میزان کافی برای پیشگیری از کمبود کلسیم مهم است. عنصر روی نیز یکی از عناصر مهم در رشد و تکامل است و کمبود آن علاوه بر اختلال رشد، می تواند باعث کاهش اشتها شود. گوشت و غذاهای دریایی از منابع خوب روی در رژیم غذایی است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ متخصصان بر این باورند که کودکان ماهانه دوبار در هفته مصرف ماهی را در رژیم غذایی خود باید داشته باشند بخصوص ماهی هایی که حاوی اسید چرب یا سالمون هستند. چرا که مغزها و دانه ها، پروتئین گیاهی دارند. بهتر است کودکان از مواد غذایی تازه و فرآوری نشده همچون انواع مختلف سبزیجات و حبوبات مثل انواع لوبیا، عدس، مغزها، دانه ها و غلات کامل استفاده کنندو گنجاندن این مواد غذایی در رژیم غذایی کودکان حایز اهمیت است. مصرف منابع غذایی حیوانی مثل گوشت، مرغ، ماهی، تخم مرغ و فرآورده های لبنی (شیر و ماست) نیز برای کودکان مفید است.

امروزه کودکان زمان زیادی را به تماشای تلویزیون یا انجام بازی های کامپیوتری به صورت نشسته می پردازند و همین امر باعث افزایش وزن و چاقی در این گروه سنی می شود. علاوه بر این صرف زمان زیاد در زیر سقف های بسته به احتمال زیاد کمبود ویتامین d را افزایش می دهد. یکی از منابع اصلی تامین این ویتامین از طریق تابش مستقیم نور خورشید بر پوست است و از آنجا که مقدار کافی این ویتامین در بدن برای عملکرد کلسیم و رشد استخوانی ضروری است، توصیه می شود این گونه سرگرمی هایی که عمدتا بدون صرف انرژی و در فضای بسته است به حدود ۲ ساعت در روز و کمتر محدود شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز