گلایه معاون ابتدایی آموزش‌وپرورش از والدین

۱۳۹۹/۰۶/۱۶ - ۰۷:۳۰:۳۵
کد خبر: ۱۰۵۴۱۳۰
گلایه معاون ابتدایی آموزش‌وپرورش از والدین
رضوان حکیم زاده تاکید کرد: خانواده‌ها نسبت به ایمن بودن همه شرایط فرزندان، پروتکل‌ها را رعایت کرده و کمک کنند تا اهمیت آموزش حضوری رعایت شود و دانش‌آموزان در ساعات حداقلی که از سوی آموزش و پرورش تعیین شده، در مدارس حضور داشته باشند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ رضوان حکیم زاده، معاون ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در  برنامه «رویداد» گفت:  ما از مدارس کرمان بازدید داشتیم و شاهد بودیم در کلاس‌ها با رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و ضد عفونی، آموزش‌های لازم را به دانش آموزان ارائه دادند.

او که با تنی چند از همین دانش‌آموزان به گفت‌وگو نشسته بود، از احساس شعف کودکانه آنان و هیجان دیدار مجدد با همکلاسی‌ها سخن گفت و بازگشایی مدارس را باعث پوشش خلأ در سلامت روانی دانش‌آموزان عنوان کرد.

معاون ابتدایی وزارت آموزش و پرورش همچنین اذعان کرد: نگرانی خانواده‌ها را به خوبی درک کرده و در عین حال که ماموریت اصلی را ناظر بر آموزش می‌داند، اما اولویت اول را حفظ سلامت دانش‌آموزان معرفی می‌کند و این نگاه را همانند خط مشی وزارت بهداشت، متوجه سلامت روان و جسمی کودکان تشریح کرد.

او در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو، کاستن از نگرانی خانواده‌ها را در دستور کار وزارتخانه و مدارس دانست و همچنین اعتماد خانواده‌ها را خواستار شد.

به گفته حکیم زاده یک و نیم میلیون نفر دانش‌آموز پایه اول ثبت‌نام و امتحانات نهایی در شرایط کرونا برگزار شده است که ۶۰۰ دانش‌آموز را پوشش داده است و حتی یک مورد گزارش ابتلا را شاهد نبودیم. در این راستا توصیه اکید وزارت آموزش و پرورش تعامل بیشتر مدارس با خانواده‌هاست تا پدران و مادران هم در این مسیر همکاری کنند.

معاون ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از طرفی به خانواده‌هایی انتقاد کرد که با وجود سخت‌گیری‌های آموزشی، اما فرزندان خود را راهی کوچه و بازار و مهمانی و حتی مسافرت می‌کنند.

او تاکید کرد: خانواده‌ها نسبت به ایمن بودن همه شرایط فرزندان، پروتکل‌ها را رعایت کرده و کمک کنند تا اهمیت آموزش حضوری رعایت شود و دانش‌آموزان در ساعات حداقلی که از سوی آموزش و پرورش تعیین شده، در مدارس حضور داشته باشند.

حکیم زاده همچنین ساعات درسی برای هر کلاس را حداکثر ۳۵ دقیقه و برای کلاس اولی‌ها و دومی‌ها ۲۵ دقیقه تخمین زد که ورود و خروج دانش‌آموزان هم متفاوت خواهد بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز