معاون ابتدایی وزارت آموزش و پرورش:

زمان‌بندی سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ نامشخص است

۱۳۹۹/۰۶/۱۷ - ۰۸:۰۶:۴۶
کد خبر: ۱۰۵۴۲۱۸
زمان‌بندی سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ نامشخص است
رضوان حکیم‌زاده سال تحصیلی امسال را نیازمند همراهی والدین دانست و افزود: حساسیت موجود در زمینه مدارس با رعایت پروتکل‌ها و سخت گیری‌ها مدارس برطرف می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ آغاز سال تحصیلی کرونایی مشکلات متعدد را برای کادر درمان و دانش‌آموزان به‌دنبال داشت. در این سال تحصیلی خاص دانش آموزان کلاس اولی با مشکلات متعدد مواجه می‌شوند، چون آنها از کلاس درس، معلم و ... پیش زمینه نداشته و برای شناخت حروف اقدامات همچون صداکشی می‌طلبد تا روند آموزش مورد بازنگری قرار بگیرد.

آموزش مجازی نمی تواند جایگزین آموزش حضوری شود

رضوان حکیم‌زاده، معاون ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش، درباره حضور دانش آموزان کلاس اولی به خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری برنا گفت: قرار است بچه‌ها سه روز در هفته به مدرسه رفته و البته فعالیت‌های مکمل نیز با همکاری خانواده‌ها انجام می‌شود.

او تاکید کرد:  آموزش‌های مجازی با تمامی کیفیت خود نمی‌تواند جایگزین آموزش‌های حضوری شود.

دانش آموزان در سنین اندک تصوری از مدرسه ندارند

معاون ابتدایی وزارت آموزش و پرورش افزود:  برای دانش آموزان در سنین اندک و کلاس اولی‌ها آموزش‌ها دشوار است، چون آنها هیچ تصوری از مدرسه ندارند.

حکیم‌زاده گفت: دانش آموز باید معلم را بشناسد و با ایجاد ارتباط و تعامل در فضای یادگیری قرار بگیرد. برنامه‌های درسی را با جدیت دنبال کند. با توجه به اینکه برای مابقی دانش‌آموزان هم ماندن به شکل طولانی مدت در محیط مدرسه آنها را دچار آسیب‌های روحی و روانی کرده و سلامت روانی آنها را تحت تاثیر قرار داده است.

آموزش‌های ترکیبی برای تمامی دانش  آموزان

او تصریح‌کرد: با در نظر گرفتن پروتکل‌های سختگیرانه بهداشتی از سوی وزارت بهداشت تصمیم بر این است تا دانش‌آموزان به شکل ترکیبی آموزش‌ها را دنبال کنند. در این روند مقداری از زمان آموزش به شکل حضوری در مدارس سپری می‌شود تا فعالیت‌های تکمیلی و مکمل را  بتوان از بستر فضای مجازی و آموزش‌های تلویزیونی پیگیری کرد.

حکیم زاده گفت: برای اینکه بتوان در این زمینه نتایج مناسب اخذ کرد نیازمند همکاری همه جانبه خانواده‌ها هستیم. برای کودکان در سنین پایین همراهی خانواده‌ها از اهمیت برخوردار است. همچون سال گذشته که خانواده‌ها با همراهی خود شرایط را ایجاد کرده و توانستیم سال تحصیلی را با موفقیت به پایان برسانیم. امیدواریم امسال هم با همراهی خانواده‌ها بتوان نتایج مناسب را اخذ کرد.

زمان‌بندی سال تحصیلی 1400-1399 امکان پذیر نیست

 او درباره زمان‌بندی آغاز و پایان سال تحصیلی افزود: شرایط قابل پیش‌بینی نیست. سال تحصیلی 1400-1399 از 15 شهریور آغاز شده تا زمان بیشتری در اختیار دانش آموزان باشد. هم اکنون نمی‌توان درباره روند آموزش تا پایان سال تحصیلی صحبت کرد. هدف از اینکه سال تحصیلی 15 شهریور برگزار شد به این دلیل است که دانش آموزان بتوانند به مرور مطالب سال گذشته بپردازند.

معاون ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: دانش آموزان در شروع سال تحصیلی جدید پیشنهادهایی را برای یادگیری  مسائل جدید دارند و در صورت نیاز به تکرار و تمرین می‌توان از  ظرفیت‌های موجود استفاده کرد.

چرا خانواده‌ها به فرستادن فرزندشان به مدرسه رغبت ندارند؟

 او تاکید کرد: امسال برخی از خانواده‌ها رغبتی به فرستادن فرزندشان به مدرسه ندارند. این در حالی است که همان خانواده‌ها به خانه اقوام، پارک، فروشگاه، مسافرت، مهمانی و ... می‌روند.

 معاون ابتدایی وزارت آموزش و پرورش افزود: به باور بنده حساسیت‌های موجود در زمینه مدارس با رعایت پروتکل‌ها و سختگیری‌ها مدارس برطرف می‌شود. خانواده‌ها فرزندان‌شان را به بسیاری از اماکن می‌برند که هیچ الزامی ندارند.

انتهای پیام: 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز