دبیر شورای عالی فضای مجازی:

دنبال گوگل ملی هستیم/وزارت ارتباطات باید ظرفیت‌های شبکه ملی اطلاعات را تقویت کند

۱۳۹۹/۰۶/۱۶ - ۱۳:۲۵:۵۴
کد خبر: ۱۰۵۴۴۱۱
دنبال گوگل ملی هستیم/وزارت ارتباطات باید ظرفیت‌های شبکه ملی اطلاعات را تقویت کند
ابوالحسن فیروز آبادی گفت: ما دنبال گوگل ملی هستیم و می‌خواهیم جاهایی که خودمان به آنها دسترسی نداریم را به شکل بومی بدست آوریم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ ابوالحسن فیروز آبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی در مراسم افتتاح مرکز داده مادر شبکه ملی اطلاعات «شهید حاج قاسم سلیمانی» که روز یکشنبه 16 شهریور ماه از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت:خرسند هستم که بالاخره پروژه‌ای که از مدت‌ها قبل برای وزارت ارتباطات در نظر گرفته بود به ثمر نشسته است. از موارد زیرساختی مهم در کشور دیتاسنترهای های‌تک است که از آخرین تکنولوژی‌های آن استفاده شده و بستر بومی در کشور ایجاد می‌کند.

او با بیان اینکه رسیدن به شبکه ملی اطلاعات یکی از پروژه‌های مهم ملی کشور است، گفت: ما نقطه مناسبی برای سرمایه گذاری روی پیام رسان ها و جستجوگرها نداریم. ما به دنبال گوگل ملی خودمان هستیم و می‌خواهیم جاهایی که خودمان به آنها دسترسی نداریم را به شکل بومی بدست آوریم.

دبیر شورای عالی فضای مجازی تصریح کرد: ما به دنبال استقلال ایران در فضای مجازی هستیم تا بتوانیم امنیت را در شبکه‌های اجتماعی خودمان حفظ کنیم. ما حداقل به پلتفرمی نیاز داریم که مردم بتوانند از آن برای رفع خدمات عمومی کاربران استفاده کنند. البته اگر یک بخش خصوصی نیرومند داشتیم و یا شرایط اقتصادی خوبی داشتیم، بیش از این به قابلیت‌های پیام رسان هایمان رسیده بودیم. ما امروز هم پیام رسان های خوبی برای استفاده داریم اما نیاز به حمایت دارند.

فیروز آبادی گفت: ما نیاز داریم که وزارت ارتباطات پیشران تقویت ظرفیت‌های شبکه ملی اطلاعات باشد. ما اکثر پلتفرم هایی که در میکروسافت و ... است، روی کشور ما بسته شده است و امیدوارم این مرکز بتواند قدمی برای رسیدن به فضای مجازی مستقل باشد و وزارت ارتباطات پیش قدم شود و ما نیز از آن حمایت خواهیم کرد.

انتهای پیام//5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز