رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست:

محیط زیست توان تامین تجهیزات سنگین را ندارد/ مسئولان گذشته محیط زیست باید پاسخگو باشند/ اخبار دروغین برای منحرف کردن اذهان عمومی است

۱۳۹۹/۰۶/۱۷ - ۰۵:۰۰:۵۰
کد خبر: ۱۰۵۴۵۰۳
محیط زیست توان تامین تجهیزات سنگین را ندارد/ مسئولان گذشته محیط زیست باید پاسخگو باشند/ اخبار دروغین برای منحرف کردن اذهان عمومی است
عیسی کلانتری گفت: سازمان محیط زیست مسئول تامین لودر نیست و ما لودر نداریم و باید سازمان‌های مرتبط در خصوص مدیریت بحران اقدام به تامین تجهیزات سنگین برای اطفای حریق کنند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مسئولین محیط زیست مازندران طی هفته‌های اخیر عنوان کردند چندین سال است خواستار یک لودر برای محدوده میانکاله هستند اما هیچکس این لودر را در اختیار محدوده میانکاله قرار نمی‌دهد. در مواقعی که آتش‌سوزی رخ می‌دهد لودر را از مجموعه‌های دیگر قرض می‌گیرند. لودر‌ها با سرعت 30 کیلومتر در ساعت حرکت می‌کنند و تا به محل آتش‌سوزی برسد، کار از کار گذشته است. در آتش‌سوزی تابستان 99 پس از گذشت 4 ساعت از اطلاع رسانی، لودر به منطقه رسید.

وظیفه تامین تجهیزات سنگین بر عهده ما نیست

عیسی کلانتری، رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست، به خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری برنا در این رابطه گفت: سازمان محیط زیست مسئول تامین لودر نیست و ما لودر نداریم و باید سازمان‌های مرتبط در خصوص مدیریت بحران اقدام به تامین تجهیزات سنگین برای اطفای حریق کنند و تاسیسات لازم را در مناطق خطرناک ایجاد کنند.

او افزود: تنها اقدام ما این است که ردیف بودجه اختصاص دهیم تا اقدام به اجاره این تجهیزات کنند. یک سازمان اجرایی نیستیم. در هر منطقه ای که آتش سوزی رخ می دهد، مدیرکل محیط زیست باید اقدام به اجاره از سایر دستگاه ها کند. این قبیل تجهیزات سنگین باید از سایر دستگاه ها به خدمت گرفته شوند.

بدون مصوبه شورای عالی محیط زیست نمی توان زمینی واگذار کرد

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در خصوص شائبه زمین‌های واگذار شده در منطقه حفاظت شده میانکاله اظهار کرد: اگر زمینی به هر شخصی و یا به هر نهادی واگذار شده است، مسئولین وقت محیط زیست باید پاسخ دهند. اگر در سال 72 به هر بانک یا نهادی زمین واگذار شده است مسئولین آن برهه زمانی باید پاسخگو باشند. 

کلانتری در پایان گفت: بدون مصوبه شورای عالی محیط زیست حتی یک سانتی‌متر نیز نمی‌توان از زمین‌های حفاظت شده را واگذار کرد. این اخبار دروغین برای منحرف کردن اذهان عمومی مطرح می‌شود و در حال حاضر چنین اتفاقی نیفتاده است.

انتهای پیام: 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز