رئیس سازمان بسیج سازندگی:

۲۰ هزار و ۶۰۰ صندوق قرض الحسنه مردم یار در کشور تشکیل شده است/ ۲۴۰ صندوق قرض الحسنه مردم یار تعاونی شدند

۱۳۹۹/۰۶/۱۷ - ۱۴:۱۱:۱۰
کد خبر: ۱۰۵۴۹۸۱
۲۰ هزار و ۶۰۰ صندوق قرض الحسنه مردم یار در کشور تشکیل شده است/ ۲۴۰ صندوق قرض الحسنه مردم یار تعاونی شدند
سردار زهرایی گفت: تاکنون 20 هزار و 600 صندوق قرض الحسنه مردم یار تشکیل شده است که 240 صندوق تبدیل به تعاونی شده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مراسم انعقاد تفاهم نامه ۳۰۰ میلیارد تومانی مسکن کارگری و تفاهم نامه ۲۰۰ میلیارد تومانی توسعه بازار و ۲۰۰ میلیارد تومانی جوانان با صندوق کارآفرینی امید و تفاهم نامه ۲۰ درصد تخفیف بیمه کارفرما با معاونت توسعه اشتغال و کارآفرینی و مراسم تفاهم نامه تعاونی توسعه روستایی با حضور محمد کبیری معاون امور تعاون، عیسی منصوری معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی، حجت اله مهدیان مدیرعامل بانک توسعه‌ تعاون و اصغر نورالله زاده مدیر عامل اصغر صندوق کارآفرینی امید روز دوشنبه 17 شهریورماه در وزارت کار برگزار شد.

سردار زهرایی، رئیس سازمان بسیج سازندگی در این مراسم گفت: امروز با تفاهم نامه ای که بین سازمان بسیج سازندگی کشور و معاونت تعاون  منعقد می شود، فصل نوینی در صندوق های قرض الحسنه ورق می خورد.

او افزود: هدف بسیج از ورود به عرصه بسیج مردمی این است اول این که بسیج امنیت آور شود زیرا پیوندهای اجتماعی بین مردم تاثیر بسزایی در تامین امنیت مردم دارد به این صورت که هرچه سرمایه اجتماعی و پیوند اجتماعی افزایش یابد امنیت بالاتر می ورد.

سردار زهرایی عنوان کرد: هدف دوم این است که سرمایه های عظیم مردم سمت و سو پیدا کند و سوم اینکه نگاه نظام اداری و مسئولین به سمت مردم حرکت کنند و "مردم نهادی" تبدیل به فرهنگ شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی بیان کرد: بسیج به عنوان ابر نهاد هر زمان و مکانی احساس کند تهدیدی متوجه انقلاب است از همه ظرفیت ها استفاده می‌کند تا کمک کند بارهای زمین مانده را بلند کند.

او گفت: بسیج خودش را متولی نه بلکه امتداد دستگاه های اجرایی می داند به همین دلیل ما نگاهی تسهیل گرایانه است.

سردار زهرایی تصریح کرد: تاکنون 20 هزار و 600 صندوق قرض الحسنه مردم یار تشکیل شده است درواقع بسیج 1300 تسهیل گر تربیت کرده است و آنها این صندوق ها را راه اندازی کردند و صاحبان حساب این صندوق ها فقط مردم هستند.

او افزود: صندوق ها در هر بانکی که خودشان تمایل دارند افتتاح حساب می کنند و بسیج تنها تسهیل کننده کار آنهاست برای مثل با صندوق کارآفرینی امید تفاهم نامه ای امضا کردیم تا صندوق ها بدون مشکل تشکیل شوند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی عنوان کرد: گره گشایی معیشتی و اشتغالزایی از دو هدف اصلی صندوق های  قرض الحسنه مردم یار است.

او گفت: صندوق های ما وقتی پایدار می شوند که تبدیل به تعاونی شوند چون تعاونی اهرم پایدارساز است به همین دلیل طرح تبدیل صندوق ها به تعاونی ارائه دادیم.

سردار زهرایی در پایان گفت: در حال حاضر 240 صندوق تعاونی شده است و انشالله از همه ظرفیت ها برای اینکه تعاونی ها پایدار بمانند، مجوز اخذ کنند، استفاده می کنیم.

نظر شما