معاون پرورشی‌وفرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش:

حوزه پرورشی در فعالیت خود تجدیدنظر کند/ دانش‌آموزان در معرض آسیب غربالگری می‌شوند

۱۳۹۹/۰۶/۱۹ - ۰۸:۴۶:۱۹
کد خبر: ۱۰۵۵۴۷۴
حوزه پرورشی در فعالیت خود تجدیدنظر کند/ دانش‌آموزان در معرض آسیب غربالگری می‌شوند
علیرضا کاظمی گفت: حوزه پرورشی در روش‌های کاری خود تجدید نظر کند این مقوله برای ما کاربردی است. هیات اندیشه‌ورزی در این باره تشکیل شده و در کل استان‌های کشور یک شبکه فکری ایجاد کرده تا بر اساس روش‌های جدید و متناسب با شرایط جدید گام‌های موثر برداشته شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مقام معظم رهبری در سی و چهارمین اجلاس روسای آموزش‌وپرورش به بُعد پرورشی در آموزش‌وپرورش اشاره کردند و با گلایه از کم‌توجهی به فعالیت‌های پرورشی و عقب‌ماندگی در این زمینه به‌رغم تاکیدات مکرر گفتند: «با توجه به موضوع آموزش مجازی، باید برای فعالیت‌های پرورشی، شیوه‌های جدید را طراحی کرد تا این موضوع مورد غفلت بیشتر قرار نگیرد.»

ایجاد روش های جدید در بعد پرورشی وزارت آموزش و پرورش

علیرضا کاظمی، معاون پرورشی‌ و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش درباره اولویت‌ها در اقدامات پرورشی به خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا گفت: صحبت‌های مقام معظم رهبری دو بخش داشت، یک بخش شامل عقب ماندگی‌های حوزه پرورشی است، چون بعد از حذف معاونت پرورشی در وزارت آموزش و پرورش به معنای واقعی پرورشی از لحاظ ساختار، نیروی انسانی، بودجه، تجهیزات، امکانات و ... نیازمند توجه است. طبیعتا این مقوله به مسائل مدیریتی و کلان کشور در داخل و خارج از آموزش‌وپروش مربوط می‌شود.

 او افزود: حوزه پرورشی در روش‌های کاری خود تجدید نظر کند این مقوله برای ما کاربردی است.  هیات اندیشه‌ورزی در این باره تشکیل شده و در کل استان‌های کشور یک شبکه فکری ایجاد کرده تا بر اساس روش‌های جدید و متناسب با شرایط جدید گام‌های موثر برداشته شود.

 معاون پرورشی‌وفرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: برنامه‌های مناسبی در شرایط کرونایی طراحی و گام‌های مناسب و مثبتی در این باره برداشته شده است.

دانش آموزان در معرض آسیب غربالگری می‌شوند

کاظمی درباره تربیت دانش‌آموزان در برابر آسیب‌های اجتماعی افزود: بحث آسیب‌های اجتماعی با مصادیق مختلف بروز می‌کند. آسیب‌های اجتماعی یک مقوله چند عاملی و حاوی متغیرات در زمینه‌های متعدد است.

او با بررسی آسیب‌های اجتماعی گفت: بخشی از آسیب‌های اجتماعی به مسائل اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و... مربوطه می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش اظهارکرد: آموزش‌وپرورش در این حوزه دو برنامه در زمینه توانمندسازی دانش‌آموزان و ارتقای مهارت‌ها، غربالگری و درمان دانش آموزان در دستور کار دارد.

  به گفته او دانش آموزان را باید به دو بخش تقسیم‌بندی کرد. باید  دانش آموزان آسیب دیده را غربالگری و در فضاهای مختلف کمک کرد.

مهارت آموزی دانش آموزان نیازمند ارتقا

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: تمامی دانش‌آموزان در معرض آسیب‌های اجتماعی هستند. در این شرایط باید مهارت دانش آموزان را ارتقا داد. در هر دو حوزه برنامه‌های فراوان و  طرح‌های مختلف را در دستور کار داریم. در زمینه غربالگری کارگروه، سامانه و دستاوردهای متعدد را به‌دنبال داشته است.

//انتهای پیام: 2.5

نظر شما