احداث ۱٠٠ پایگاه اورژانس جاده‌ای خیرساز

۱۳۹۹/۰۶/۱۸ - ۱۴:۱۰:۱۰
کد خبر: ۱۰۵۵۵۴۹
احداث ۱٠٠ پایگاه اورژانس جاده‌ای خیرساز
تفاهمنامه همکاری بین سازمان اورژانس کشور، خیرین وزارت راه و شهرسازی و مجمع خیرین سلامت جهت ساخت ۳۰۰ پایگاه جاده‌ای منعقد شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ با توجه به افزایش حوادث و بلایای طبیعی، کثرت و تعدد ماموریت‌های اورژانس کشور در سال‌های اخیر نیز و مدیریت حوادث و سوانح به صورت سازماندهی شده و علمی‌تر نیاز به همیاری و همکاری دستگاه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد و سمن ها بیش از پیش احساس می شود و بر این اساس با پیگیری‌های سازمان اورژانس و به همت والای مجمع خیرین سلامت و مجمع خیرین وزارت راه و شهرسازی طی تعاملات بین بخشی و جلسات متعدد تفاهمنامه همکاری بین سازمان اورژانس کشور، خیرین وزارت راه و شهرسازی و مجمع خیرین سلامت برای ساخت ۳۰۰ پایگاه جاده‌ای منعقد شد.

بر اساس این تفاهمنامه مقرر گردید طی مدت دو سال تعداد ۱۰۰ پایگاه با زیربنای هر پایگاه ۱۱۰ متر توسط خیرین سلامت و با همکاری معاونت توسعه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی احداث و به اورژانس کشور تحویل گردد. همچنین اورژانس کشور نیز متعهد شد پس از تکمیل و احداث پایگاه های فوریت های پزشکی نسبت به تامین نیروی انسانی این پایگاه‌ها اقدام نموده و تجهیزات لازم جهت بهره برداری و خدمت‌رسانی به این پایگاه نیز توسط دانشگاهها اختصاص یابد.

 این تفاهمنامه توسط آقایان دکتر نمکی وزیر بهداشت دکتر پیرحسین کولیوند رییس سازمان اورژانس کشور، دکتر شهریاری دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور، مهندس پورهاشمی قائم مقام دبیرکل مجمع خیرین، دکتر تقوی نژاد معاون توسعه مدیریت وزارت متبوع و آقای میر شفیع مدیر کل خیرین وزارت راه و شهرسازی توشیح شد و جهت انجام و شروع عملیات ساخت به مرحله اجرا درآمد.

این تفاهمنامه در ۱۱ بند تنظیم شده و طرفین متعهد شده اند با توجه به آمایش سرزمینی و نیاز مناطق کم برخوردار کشور اقدام کنند و در پایان دو سال نیز جشن احداث و بهره‌برداری به صورت همزمان در تمامی ۱٠٠ پایگاه صورت خواهد پذیرفت.

نظر شما