بهترین خوراکی‌ها برای دانش‌آموزان در روزهای کرونا

۱۳۹۹/۰۶/۱۸ - ۱۹:۱۹:۰۷
کد خبر: ۱۰۵۵۶۴۷
بهترین خوراکی‌ها برای دانش‌آموزان در روزهای کرونا
عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی توضیحاتی درباره راهکارهای تغذیه‌ای جهت پیشگیری از ابتلا کرونا، آنفلوآنزا و سرماخوردگی در میان دانش‌آموزان ارائه داد.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا؛ منصور رضایی، عضوهیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و متخصص تغذیه، درباره راهکارهای تغذیه برای دانش آموزان جهت پیشگیری از ابتلا به کرونا و آنفلوآنزا همزمان با بازگشایی مدارس اظهارداشت: مصرف آب و مایعات برای دانش آموزان بسیار حائز اهمیت است بنابراین به والدین توصیه می‌کنیم حتماً ظرف مخصوص آب در کیف و وسایل فرزندان خود هنگام مدرسه رفتن، بگذارند تا علاوه بر تامین مایعات بدن کودک و دانش آموز مجبور شود برای مصرف آب از محل عمومی یا شیر آبخوری استفاده کند.

او افزود: همراه داشتن میوه‌های قابل شست‌وشو، قابل ضدعفونی و یا میوه‌هایی که پوست دارند برای دانش‌آموزان توصیه می‌شود بنابراین مصرف توت، توت فرنگی و انگور در مدرسه به هیچ عنوان مناسب نیست و انواع مرکبات و سیب از جمله میوه‌های توصیه شده برای دانش‌آموزان در فصل مدارس است.

این متخصص تغذیه و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: مصرف مواد پروتئینی سبب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود و به دلیل وجود موادی مانند سلنیوم، روی، ویتامین A و‌D در مواد پروتئینی مصرف این مواد برای دانش‌آموزان در طول روز به شدت توصیه می‌شود.

رضایی تصریح کرد: ماست، پنیر، تخم مرغ و حبوبات، آجیل و مغز دانه‌ها مهمترین پروتئین‌هایی هستند که باید مصرف آنها مورد توجه والدین برای دانش آموزان باشد همچنین خانواده ها به این نکته توجه کنند که گران بودن مواد غذایی به معنای فقط مفید بودن آن نیست به طور مثال گردو نسبت به مغازه تخمه بسیار گران تر است ولی خانواده ها می‌توانند برای تامین مواد مورد نیاز بدن دانش آموز مصرف تخمه آفتابگردان و کیلو را جایگزین مغز گردو کنند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر این که والدین باید مواد پروتئینی مورد نیاز کودکان را هنگامی که در منزل هستند، بیشتر مورد قرارداد قرار دهند، گفت: به غیر از مفید بودن تخم مرغ، تخم انواع پرندگان نیز جهت تأمین مواد پروتئینی مورد نیاز دانش آموزان حائز اهمیت است.

او بیان داشت: جهت پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی، آنفلوآنزا و کرونا باید ایمنی دانش آموزان تقویت شود چرا که بیماری‌های عفونی زمانی در بدن نفوذ می‌کنند که سیستم ایمنی فرد ضعیف باشد.

این متخصص تغذیه تصریح کرد: والدین باید به جای مصرف قند و شکر، برنج، کیک، ماکارونی و به طور کلی غلات که فقط سیری شکمی در دانش آموزان ایجاد می‌کند مصرف مواد غذایی پروتئینی را مد نظر قرار دهند.

رضایی خاطرنشان کرد: نظم در خواب نیز ایمنی بدن را افزایش می‌دهد و بیشترین هورمون رشد در کودکان و دانش‌آموزان هنگام خواب ترشح می‌شود بنابراین والدین باید به این نکته توجه کنند که  خواب دانش آموز باید قبل از ساعت ۹ انجام گیرد و به صورت منظم باشد و به شدت از به خواب رفتن دیرهنگام پیشگیری شود.

منبع: بهداشت نیوز

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز