رئیس سازمان برنامه و بودجه:

دولت ۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه مترو اختصاص داده است/ریل گذاری مثلث گردشگری اصفهان، تبریز و یزد تا پایان دولت کامل می‌شود

۱۳۹۹/۰۶/۱۸ - ۱۸:۰۹:۲۴
کد خبر: ۱۰۵۵۷۱۵
دولت ۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه مترو اختصاص داده است/ریل گذاری مثلث گردشگری اصفهان، تبریز و یزد تا پایان دولت کامل می‌شود
محمدباقر نوبخت گفت: تا پایان دولت مثلث گردشگری اصفهان، شیراز، یزد را ریل گذاری خواهیم کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه  در مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث خط 10 و توسعه شمالی خط 7 مترو گفت: حضور بنده از سوی دولت به عنوان عامل مشارکت در فعالیت قطار شهری تهران و مترو است.

او افزود: دولت خودش را موظف می داند برای رفاه حال مردم در شهرها به ویژه از طریق خطوط مترو مشارکت داشته باشد.

نوبخت تصریح کرد: سال گذشته درخواست این بود که 1490 میلیارد تومان از سوی دولت به صورت اوراق مشارکت برای تسهیل همکاری صورت ارائه شود خرسندم الان بگویم باوجود همه مشکلات، دولت به تعهد خود عمل کرد.

نوبخت اظهار کرد: در شهر تبریز، اصفهان، شیراز، البرز، کرج همین مشارکت را ادامه می دهیم و همانطور که تا آخرین ریال تعهد خود را انجام دادیم باز هم انجام خواهیم داد.

نوبخت گفت: برای سال 1399 حدود 8 هزار و 500 میلیارد تومان دولت برای همکاری با شهرداری ها و توسعه مترو اختصاص داده است اما اینکه تهران چه سهمی باید داشته باشد متناسب با برنامه شهرداری هاست.

او افزود: وقتی از متروی تبریز بازدید کردم احساس کردم یک شهر دیگری زیر تبریز در منظر ماست و این اهمیت مترو را نشان می دهد که همه آنها باید اینگونه باشند.

نوبخت گفت: دولت روحانی به عنوان دولت ریل نامیده شد این نامی نیست که دولت انتخاب کرده باشد بلکه صحتی برای فعالیت های دولت است.

او افزود: از سال 92 تاکنون دولت توانست مرکز استان همدان، کرمانشاه، مرکز آذربایجان غربی، و رشت را به شبکه سراسری متصل کند.

نوبخت بیان کرد:  دولت بین بستان آباد و میانه 132 کیلومتر دوخطه ریل گذاری کرده است و کار‌ش به اتمام رسیده است.

او افزود: در برنامه داریم بستان آباد را به تبریز، قزوین را به زنجان، همدان را به سنندج وصل کنیم و انشاالله امسال کردستان هم به شبکه سراسری وصل خواهد شد و تا پایان دولت حتما این امر محقق می‌شود.

نوبخت گفت: مثلث گردشگری بین اصفهان، شیراز، یزد را هم ریل گذاری خواهیم کرد و همچنین تا قبل از پایان دولت چابهار را به عنوان یک بندر اقیانوسی غیرتحریمی به زاهدان وصل می کنیم.

نوبخت گفت: افتخار خود را خدمت رسانی به مردم می دانیم و در راستای توسعه و سازندگی پیش می رویم و اکنون اعلام آمادگی می کنیم به شهرداری که برای آنچه در توسعه خط 7 و خط 10 نیاز دارید به ما سریع تر اعلام کنید تا 8 هزار و 500 میلیارد تومان را اختصاص دهیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز