وزش باد شدید در راه برخی استان‌ها

۱۳۹۹/۰۶/۱۹ - ۰۸:۴۶:۳۶
کد خبر: ۱۰۵۵۸۷۵
وزش باد شدید در راه برخی استان‌ها
کارشناس هواشناسی گفت: امشب و فردا وزش باد شدید و وقوع تندباد در چندین استان کشور از جمله مازندران، گلستان، اردبیل، البرز و تهران پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ فریبا گودرزی، کارشناس هواشناسی  گفت: امشب در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و برخی مناطق اردبیل همچنین در ارتفاعات البرز، ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی رگبار پراکنده  و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

او ادامه داد: فردا در استان‌های مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، جنوب اصفهان، همچنین در ارتفاعات البرز واقع در استان‌های البرز، تهران، سمنان بارش های پراکنده گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی عنوان کرد: در روزهای پنجشنبه تا شنبه در برخی نقاط شمال و غرب کشور، ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس مرکزی و جنوبی افزایش ابر و بارش های پراکنده رخ خواهد داد .

گودرزی با بیان اینکه فردا دریای خزر مواج و متلاطم پیش‌بینی می‌شود افزود: از امروز تا پنجشنبه در نوار شمالی کشور شاهد کاهش دمای ۴ تا ۶ درجه ای خواهیم بود.

او توضیح داد: در ۵ روز آینده در نوار شرق کشور به ویژه در منطقه زابل وزش باد شدید گاهی همراه با گرد و خاک پیش بینی می شود .

گودرزی تصریح کرد: امشب و فردا در آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، ایلام ،زنجان، قزوین ،البرز، تهران ،قم ،سمنان ،گلستان ،خراسان شمالی، خراسان رضوی ،شمال اصفهان سرعت باد افزایش خواهد یافت.

کارشناس هواشناسی درباره آخرین وضعیت آب و هوای تهران هم گفت:امشب آسمان تهران ابری است و  وزش باد شدید  در برخی مناطق استان پیش بینی می شود . فردا هم آسمان پایتخت صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با وزش باد خواهد بود .

او تصریح کرد : امروز حداکثر دمای هوای تهران به ۳۵ درجه رسید و طی دو روز آینده شاهد کاهش دمای هوای تهران تا ۳۲ درجه هم خواهیم بود .

گودرزی یادآور شد:  امشب و فردا ممکن است در برخی ساعات شاهد تندبادهای موقتی باشیم.

 طبق اعلام سازمان هواشناسی امشب شاهد رگبار پراکنده و وزش باد در گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل و ارتفاعات البرز و زاگرس خواهیم بود و هشدار درباره احتمال آبگرفتگی، بالا آمدن آب رودخانه‌ها و وقوع سیلاب در این مناطق داده شده است. در شرق کشور به ویژه منطقه زابل وزش شدید باد و گرد و خاک پدیده غالب است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز