دادستان تهران:

وضعیت محله شوش اسفبار است/ جمع آوری ۱۰۱۴۰ معتاد متجاهر/ ضرورت افزایش ظرفیت مراکز بازپروری

۱۳۹۹/۰۶/۱۹ - ۰۹:۵۸:۲۰
کد خبر: ۱۰۵۵۹۲۳
وضعیت محله شوش اسفبار است/ جمع آوری ۱۰۱۴۰ معتاد متجاهر/ ضرورت افزایش ظرفیت مراکز بازپروری
علی القاصی مهر گفت: گزارش‌ها حاکی از وضعیت اسفبار مناطق جنوبی پایتخت است. یک سلسله جرائم در مقابل چشمان‌ما سالیان سال است تکرار می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ علی القاصی مهر، دادستان تهران در جریان بازدید از عملیات پاکسازی محله شوش و هرندی گفت: گزارش ها حاکی از وضعیت اسفبار مناطق جنوبی پایتخت است. یک سلسله جرائم در مقابل چشمان ما سالیان سال است تکرار می شود. وضعیت این مناطق به حضور رهبری نیز اطلاع رسانی شد و در این راستا دستور دادند که این وضعیت ناهنجار باید ساماندهی شود . 

او افزود: کسانی که در این منطقه آسیب دیده هستند باید از نظر شغلی نیز فکری برای آن ها شود. این موضوعات در جلسات مختلف مطرح شده است و رئیس قوه قضائیه نیز در این مورد تاکیدات ویژه ای داشتند.

داستان تهران ادامه داد: مقوله پیشگیری امروز در دستور کار است و در همین راستا رئیس قوه قضاییه از دستگاه های مختلف خواستند که به وظایف خود به خوبی عمل کنند تا معضل موادمخدر ساماندهی شود. پذیرفته نیست در قلب پایتخت برخی محله ها جولانگاه مفسدین و متخلفین شود.

القاصی مهر اظهار کرد: باید برای حل معضلات تلاش کنیم. تمامی مسئولین و شهروندان در این امر دخیل هستند و باید با جدیت هر شخصی وظیفه خود را انجام دهد. چه کسانی در بوجود آمدن این پدیده زشت مسئول بودند؟ که با ترک فعل امروزه شاهد این معضل بزرگ هستیم. چه کسی کوتاهی کرده است ؟ افراد زیادی در این عرصه کوتاهی کرده اند. امروزه بازسازی شخصیتی افراد آسیب دیده و بازپروری این منطقه صرفا با دستور قضایی حل نمی شود. این صرفا برخورد با معلول است.

این مقام قضایی در ادامه افزود: در قوانین همه دستگاه هایی که در اداره امور شهر و جامعه شریک هستند در قانون وظایف آن ها تشریح شده است. قانون برای دستگاه ها ضمانت اجرایی تعیین کرده است. اینکه خسارات مادی و روانی به افراد این منطقه وارد شده است، شهروندان این منطقه از مسئولی که کوتاهی کرده است می تواند شکایت کند.

او گفت: توزیع کننده و مصرف کننده قربانی همین جامعه است. در چندین مرحله این منطقه پاکسازی شده است. فقط 150 کیلو مواد مخدر هفته گذشته در این منطقه کشف شد. متاسفانه شخص پس از دستگیری بار دیگر به این منطقه برمی گردد و مصرف کننده می شود. باید این چرخه از بین برود.

القاصی مهر تصریح کرد: 10 دستگاه مسئولیت مستقیم دارند و آن ها احصا شده اند و وظایف به آن ها ابلاغ خواهد شد و از آن ها خواهیم خواست تا به وظایف خود عمل کنند. وظایف استانداری، ناجا، شهرداری ، دادستانی، شواری مبارزه با مواد مخدر، بهزیستی ، سپاه ، دانشگاه علوم پزشکی ، اداره کل زندان ها و کمیته امداد احصا شده و بزودی به آن ها ابلاغ می شود. باید بازسازی این منطقه با جدیت در دستور کار قرار گیرد. طرح تفصیلی باید هرچه سریع تر توسط شهرداری عملیاتی شود. شهرداری باید با جدیت این حوزه را پیگیری کند.

دادستان تهران گفت: هیچکدام از خانه های این منطقه مورد تایید نیستند و هر لحظه ممکن است فرو ریزند. این منطقه تهدیدی علیه بهداشت شهر است. بنای ما این است که این طرح نمایشی نباشد و تا رسیدن به نتیجه پیگیر آن هستیم. این مطالبه عمومی است و ما پیگیر حقوق عمومی هستیم.

این مقام مسئول افزود: این منطقه باید برای مجرمین و خلافکاران ناامن شود و این وظیفه مهم ما است. باید با اقدامات اطلاعاتی، افراد شاخص حوزه موادمخدر شناخته شده و دستگیر شوند. معتادین متجاهر این منطقه بیماری های زیادی دارند و باید از آن ها نگهداری شود. تاکنون 10140 معتاد متجاهر جمع آوری شده است و در مراکز بازپروری هستند و مقرر شده است این افراد یک سال نگهداری شوند. باید بعد از یک سال این افراد حتما باید شغل داشته باشند و شرایط زندگی آن ها مهیا شود.

او تاکید کرد: امروزه افزایش ظرفیت مراکز بازپروری ضرورت دارد. مراکز ما کافی نیست. سپاه نیز در این عرصه چند مرکز را راه اندازی خواهد کرد.

القاصی مهر ادامه داد: دستورات قضایی صادر شده است و تا آخرین مجرمی که در منطقه شوش ،هرندی و مولوی وجود دارد باید دستگیر شوند و شعبه هایی مجزا برای این افراد اختصاص داده ایم. مردم امروز گلایه مند هستند و بارها اظهار عجز و ناراحتی خود را اعلام کردند که امنیت و آسایش نداریم. این خانواده ها محترم و سالم هستند اما امروزه آرامش ندارند. باید از این خانواده ها دلجویی شود. بازرسی از این مناطق باید ادامه یابد. نباید این طرح ها هفتگی و ماهانه باشد بلکه باید روزانه این مراکز پایش شود و مجرمین دستگیر شوند.

دادستان در پایان گفت: 130 خانه امروز در این منطقه معضل است برای سامان دهی آن ها کار سختی در پیش داریم اما تصمیم گیری در مورد آن ها می تواند سریع باشد و باید سریعا تکلیف آن ها مشخص شود. بیم ریزش این خانه ها زیاد است و در فصل سرما این منطقه معضلات بیشتری خواهند داشت. باید در اولین فرصت این خانه ها تخریب شوند و خانه هایی که صاحب آن ها در دسترس نیست باید پلمب شود. به ناجا دستور داده ام همه خانه های این چنینی را پلمب کنند. باید همه ما پاسخگوی مردم و رهبری باشیم. کوتاهی در این عرصه هیچ توجیهی ندارد. اگر همه ما به وظایف خود عمل می کردیم وضعیت این منطقه اینچنین نبود. در روز روشن در این منطقه جرم رقم می خورد.

//انتهای پیام: 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز