مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی جوانان:

تصویب لایحه جامع سازمان‌های مردم نهاد؛ گره گشای فعالیت سمن‌ها/ فقدان قانون جامع سازمان‌های مردم نهاد

۱۳۹۹/۰۶/۲۱ - ۰۵:۵۵:۳۱
کد خبر: ۱۰۵۶۲۷۷
تصویب لایحه جامع سازمان‌های مردم نهاد؛ گره گشای فعالیت سمن‌ها/ فقدان قانون جامع سازمان‌های مردم نهاد
سجاد سالک گفت: از آنجایی که فعالان سازمان‌های مردم نهاد معتقدند تصویب این قانون می‌تواند شرایط حمایتی از آنان را به وضوح روشن کند، امیدواریم تا پایان عمر دولت، این لایحه به مجلس شورای اسلامی ارسال و تصویب شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سجاد سالک، مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی جوانان با اشاره به خلاهای قانونی موجود در فعالیت سمن‌ها به خبرنگار گروه اجتماعی برنا گفت: باوجود اینکه بیش از دو دهه از تشکیل و رسمیت یافتن NGO در کشور می‌گذرد اما همچنان با فقدان قانون جامع سازمان‌های مردم نهاد مواجه هستیم.

او افزود: پیرو عدم قانون، در حال حاضر فعالیت سمن‌ها با تصویب نامه دولت انجام می‌شود درحالی که انتظار می رود برای رفع موانع و پیشبرد برنامه‌های سمن‌ها هرچه سریع تر قانون جامع سازمان‌های مردم نهاد به تصویب برسد تا این قانون روند فعالیت سمن‌ها را تسهیل کند.

سالک تصریح کرد: دولت لایحه‌ای به این منظور تدوین کرده است و در کمیسیون سیاسی- دفاعی دولت درحال بررسی است اما هنوز به مجلس ارائه نشده بنابراین از آنجایی که فعالان سازمان‌های مردم نهاد معتقدند تصویب این قانون می‌تواند شرایط حمایتی از آنان را به وضوح روشن کند و همچنین چارچوب فعالیت، وظایف و اختیارات آنها را نیز دقیق و روشن مشخص کند، امیدواریم به زودی، این لایحه به مجلس شورای اسلامی ارسال و در مجلس تصویب شود.

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی جوانان درخصوص انتظاراتی که سمن‌های جوانان از مجلس شورای اسلامی دارند، بیان کرد: انتظار می‌رود پس از اینکه دولت لایحه مزبور را به مجلس شورای اسلامی ارسال کرد، تصویب آن را در اولویت قرار دهند تا با سرعت قابل قبولی مورد تصویب قرار گیرد.

او به اشاره به کم توجهی برخی ارگان ها و عدم همکاری با سازمان های مردم نهاد گفت: فراکسیون سازمان‌های مردم نهاد مجلس می‌تواند در نظارت بر عملکرد نهادهای حاکمیتی که نگاه مثبتی به سمن ها ندارند موثر عمل کند و از نقش نظارتی خود در راستای افزایش جایگاه سمن‌ها استفاده کند چرا که برخی از دستگاه‌ها، سمن‌ها را قبول ندارند و آنها را به رسمیت نمی‌شناسند بنابراین انتظار داریم فراکسیون سازمان‌های مردم نهاد کمک کند تا فضای حمایت از سمن‌ها در سطوح مختلف کشور وجود داشته باشد.

//انتهای پیام: ۲.۵

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز