بازگشایی مدارس در روزهای جولان کرونا/ زمان صدور حکم قطعی محمدعلی نجفی مشخص شد/ بازداشت رابط شورایاری یکی از مناطق شهرداری تهران/ وادار کردن کودک به مصرف مواد مخدر

۱۳۹۹/۰۶/۱۹ - ۲۳:۱۹:۲۱
کد خبر: ۱۰۵۶۲۹۳
در هفته گذشته با وجود کرونا و اخبار ناراحت کننده این ویروس کشنده، حوزه اجتماعی با اخبار و وقایع دیگری هم روبه رو بود که مروری بر این اخبار خالی از لطف نخواهد بود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ اهم اخبار اجتماعی هفته گذشته به شرح ذیل است:

خبر هفته: کماکان کرونا

طبق آماری که سخنگوی وزارت بهداشت روز گذشته اعلام کرد شمار مبتلایان کرونا در کشور به 393هزار و 425نفر رسید که از این تعداد 22هزار و669 نفر در کشور جان باختند.

همچنین تعداد 339هزار و 111 نفر از مبتلایان ویروس کووید 19 بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شدند.

بازگشایی هفته: مدارس

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح شنبه (15 شهریور) در آیین بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید که به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا به صورت ویدئویی در یکی از مدارس پسرانه تهران برگزار شد، دستور نواخته شدن زنگ آغاز سال تحصیلی 1399-1400 را صادر کرد.

سال تحصیلی جدید در شرایطی آغاز می‌شود که به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور، فعالیت‌های آموزشی در برخی از مناطق کشور به صورت غیر حضوری انجام می‌شود.

انتشار هفته: دفترچه انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد

دفترچه انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد سال 99 از تاریخ 13 شهریور ماه در سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شد.

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته از روز شنبه 15 شهریور تا روز سه شنبه 18 شهریور مهلت داشتند نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

حکم هفته: محمدعلی نجفی

جلسه هیأت عمومی دیوان عالی کشور در مورد رأی اصراری پرونده محمدعلی نجفی، شهردار اسبق تهران، برگزار می‌شود.

تصمیم گیری درباره عمد یا غیرعمد بودن قتل میترا استاد به دست محمدعلی نجفی سه‌شنبه هفته آینده (25 شهریور ماه) نهایی خواهد شد. در این جلسه رأی نهایی توسط هیأت عمومی صادر خواهد شد.

بازداشت هفته: رابط شورایاری

بنا به اخبار واصله یکی از اعضای شورایاری مناطق شهرداری که نقش یکی از رابط شورایاری را بر عهده داشته چندی پیش به اتهام فساد مالی  بازداشت شد.

محدودیت هفته:جاده چالوس

کارشناس کنترل ترافیک پلیس راه البرز اعلام کرد: تردد وسایل نقلیه از کرج به سمت چالوس روز جمعه ۲۱ شهریور ماه جاری ممنوع می شود.

لرزه هفته: تهران، فارس و سیستان و بلوچستان

در هفته گذشته باز هم مثل همیشه شهرها و استان های بسیار در کشور به لرزه در آمدند.

از این میان می‌توان به زمین لرزه‌‌ی استان تهران، استان فارس و استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد خوشبختانه هیچ کدام از این زمین لرزه ها خسارات مالی و جانی در پی نداشت.

شوک هفته: وادار کردن کودک به مصرف مواد

انتشار کلیپی مبنی بر وادار کردن استعمال مواد مخدر توسط پسر بچه 3 ساله در فضای مجازی که باعث جریحه دار شدن احساسات عمومی و واکنش کاربران به انتشار کلیپ مذکور شده بود، کارشناسان پلیس فتا تحقیقات تخصصی خود را برای شناسایی و دستگیری متهم آغاز کردند. 

بررسی های فنی و کارشناسی صورت گرفته از سوی پلیس فتا، متهم در یکی از استان‌های کشور شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی، فرد مذکور که پدر کودک می باشد در یک عملیات پلیسی دستگیر شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز