محسن حاجی میرزایی:

آموزش ها حضوری و غیرحضوری باید ارایه شود

۱۳۹۹/۰۶/۱۹ - ۲۰:۴۹:۵۴
کد خبر: ۱۰۵۶۳۶۴
آموزش ها حضوری و غیرحضوری باید ارایه شود
وزیر آموزش و پرورش گفت: هیچ مدرسه‌ای حق ندارد دانش‌آموز را مجبور به حضور در مدرسه کند و انتخاب حضوری یا غیرحضوری بودن آموزشها برعهده ولی دانش‌آموز است و هردو نوع آموزش باید ارایه شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محسنحاجی‌میرزایی، وزیر آموزش و پرورششامگاه امروز چهارشنبه ۱۹ شهریور ۹۹ باحضور در استودیو خبری ساعت ۲۱ شبکه یک سیما درباره هفته نخست سال تحصیلی و چشم‌انداز آتی مسائل آموزشی توضیح داد.

او تاکید کرد: من به سبب احترامی که به نگرانی و دغدغه‌های خانواده ها میگذارم در برنامه‌های متعدد تلویزیونی شرکت میکنم تا وضعیت را برای آنها توصیح دهم.

وزیر درباره چندروزی که از شروع سال تحصیلی جدید گذشته است اظهار کرد: مدارس باز شدند و معلمان و دانش‌آموزان به مدارس مراجعه کردند. ما در آموزش‌وپرورش تصمیمی نخواهیم گرفت که حفظ سلامت بچه‌ها در آن لحاظ نشده باشد. حال با توجه به اهمیت امر آموزش در این سن، فاصله طولانی از آموزش و مدرسه سلامت جسمی و روحی آنها را در خطر قرار میدهد. بنابراین برای رعایت هردو موضوع یعنی سلامت و آموزش ما مدارس را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باز کردیم.

حاجی میرزایی ادامه داد: من طی هفته از تعدادی مدارس بازدید کردم. درس شروع شده و دانش‌آموزان حداکثر تا ۱۲ نفر در مدرسه حضور داشتند. ما برای رفع نگرانی خانواده‌ها اعلام کردم گرچه ما آموزش حضوری را ترجیح میدهیم ولی هیچ کس را مجبور به حضور در مدرسه نمیکنیم. ما هم امکان آموزش حضوری و هم غیر حضوری را فراهم کردیم و در بخش بهداشت هم اگر قصوری باشد رسیدگی میشود. من درخواست میکنم خانواده ها بر اجرای پروتکلها نظارت کنند و از همکارانمان هم خواستیم سرزده به بازدید مدارس برویم.

او درباره نتیجه بازدید از مدارس تهران طی روز گذشته به همراه معاون اول رئیس جمهور گفت: دیروز که در خدمت آقای جهانگیری از مدارس بازدید میکردیم حس مادرانه و پدرانه را در رفتار مدیران دیدیم و بچه‌ها هم از همه پروتکلهای بهداشتی آگاه هستند و همگی با خود یک اسپری ضدعفونی به همراه دارند و رعایت فاصله را به درستی بلد هستند. 

حاجی‌میرزایی درباره اپلیکیشن شاد که اخیرا نسخه جدید آن عرضه شده است گفت: به محض اینکه دانش‌آموز کد خود را در شاد وارد کند وارد کلاس خود خواهد شد. فعلا حدود ۸۰ درصد دانش‌آموزان در کلاس خود جای گرفتند. با دستور رئیس جمهور استفاده از شبکه شاد رایگان شده و هماهنگی‌ها با وزارت ارتباطات در این زمینه صورت گرفته است.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوالی درباره اجباری بودن آموزشهای حضوری ازرسوی برخی مدارس تاکید کرد: هیچ مدرسه‌ای حق ندارد دانش‌آموز را مجبور به حضور در مدرسه کند و انتخاب حضوری یا غیرحضوری بودن آموزشها برعهده ولی دانش‌آموز است و هردو نوع آموزش باید ارایه شود.

او درباره درخواست هزینه های ضدعفونی مدارس از خانواده‌ها گفت: سرانه‌ای به این موضوع اختصاص داده شده است و همه هزینه‌ها برعهده ماست.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسشی درباره شروع فصل سرما و تغییر پروتکلها در مدارس گفت: وزارت بهداشت متناسب با فصل این پروتکلها را به ما ابلاغ میکند و ما این امرمهم را به ید نظام بهداشت و درمان کشور سپردیم.

حاجی میرزایی در پایان درباره احتمال وجود بیماری زمینه ای در معلمان یا دانش‌آموزان گفت: معلمی که بیماری زمینه‌ای دارد اگر گواهی لازم را به مدرسه ارائه دهد میتواند آموزش را از طریق غیرحضوری پیگیری کند. به دانش‌آموزان هم توصیه میکنم اگر دچار بیماری شدند تا حصول بهبود کامل در خانه بمانند و اگر بیماری زمینه‌ای دارند آموزش غیرحضوری را انتخاب کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز