مدیر امور حوادث و بلایا سازمان اورژانس کشور مطرح کرد:

خدمات رسانی اورژانس در مناطق صعب العبور زیر ۱۴ دقیقه/نبود مشکلات دارویی در زمان شیوع کرونا

۱۳۹۹/۰۶/۲۲ - ۱۰:۰۱:۳۶
کد خبر: ۱۰۵۷۱۳۲
حمیدرضا خانکه گفت: کشور ایران بزرگ و گسترده بوده و مناطق صعب العبور بسیاری دارد اما خدمات رسانی اورژانس در مناطق صعب العبور با وجود برخی مسائل جوی که در زمان خدمات رسانی تاثیر گذار هستند، میانگین زیر 14دقیقه است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ حمیدرضا خانکه، مدیر امور حوادث و بلایا سازمان اورژانس کشور صبح امروز 22 شهریور در نشست خبری خود به پرسش خبرنگاران خبر داد.

وقوع سالانه 63 درصدی بلایای از قبیل سیل و تغییرات اقلیمی در کشور

خانکه در ابتدای این نشست گفت: سازمان اورژانس رتبه اول در خدمات رسان به هنگام بلایا را دارد. در 93 درصد مساحت کشور گسل وجود دارد و سالانه 63 درصد خسارت ناشی از سیل و تغییرات اقلیم در حال وقوع است و این مقوله ها باعث شده تا خدمات مورد نیاز این قبیل حوادث به مردم ارائه شده است.

خدمات ویژه اورژانس در زمان کرونا

 او افزود: در سیل سال گذشته و زلزله کرمانشاه اورژانس بسیار موفق عمل شده است. از روز های نخست شیوع کرونا  با رعایت حفاظت فردی به ارائه خدمات کرونا پرداخته اند.

مدیر امور حوادث و بلایا سازمان اورژانس کشور تصریح کرد: اولویت خدمات رسانی ها با سازمان هلال احمر است. و سازمان اورژانس کمک کننده و تکمیل کننده ارائه خدمات است و در این راستا اتوبوس آمبولانس ها و اورژانس ریلی راه اندازی شده است همچین موتور و هلی کوپتر دید در شب تامین شده و امید است این تعداد افزایش یابد.

نبود مشکلات دارویی در کشور در زمان شیوع کرونا

خانکه در خصوص خدمات اورژانس در زمان شیوع کرونا بیان کرد: در هفته های نخست برای تامین دارو مشکلات متعدد داشتیم اما در کل در زمینه تجهیزات مصرفی مشکلی وجود ندارد

تقویت نیروی انسانی اورژانس

مدیر امور حوادث و بلایا سازمان اورژانس کشور افزود: در حوزه نیروی انسانی نیز در پیش بیمارستانی و پیراپزشکی به تکنسین های آموزش داده شده و از این نیروها استفاده می شود. افراد با ورود به مرکز اورژانس تحت آموزش قرار می گیرند. همکاران اورژانس باید تقویت شوند. هرچقدر گستردگی خدمات رسانی ها افزایش یابد باید بتوان تعداد نیروها را افزایش داد. مسئولان کشوری نظام نیز به این خدمات رسانی ها نیازمند هستند.

خدمات رسانی اورژانس در مناطق صعب العبور زیر 14 دقیقه

او در پاسخ به سوال خبرنگار برنا درباره زمان خدمات رسانی در مناطق صعب العبور گفت: کشور ایران بزرگ و گسترده بوده و مناطق صعب العبور بسیاری دارد اما خدمات رسانی اورژانس در مناطق صعب العبور با وجود برخی مسائل جوی که در زمان خدمات رسانی تاثیر گذار هستند میانگین زیر 14دقیقه است این در حالی است با هلی کوپترهای اورژانس زمان خدمات رسانی کاهش می یابد همچنین موتور آمبولانس ها در روند خدمات رسانی ها تاثیر گذار هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز