مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری:

شهروندان ۷ کشور بدون روادید می‌توانند وارد ایران شوند/ شهروندان ایرانی بدون اخذ روادید می‌توانند به ۴ کشور سفر کنند

۱۳۹۹/۰۶/۲۳ - ۱۲:۱۵:۳۵
کد خبر: ۱۰۵۷۲۲۸
شهروندان ۷ کشور بدون روادید می‌توانند وارد ایران شوند/ شهروندان ایرانی بدون اخذ روادید می‌توانند به ۴ کشور سفر کنند
محمد قاسمی با اشاره به اینکه امروز شهروندان 7 کشور می‌توانند بدون اخذ روادید وارد کشور شوند، خاطرنشان کرد: شهروندان سوریه، آذربایجان، لبنان، ونزوئلا، مصر، چین و عمان می‌توانند بدون اخذ روادید وارد کشور شوند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ برای ورود گردشگر به هر کشوری صدور ویزا یکی از مراحل مهم آن است که در راستای توسعه گردشگری قرار بود در ایران ویزای گردشگران خارجی یک روزه صادر شود. وزارت میراث فرهنگی ایران برای ورود هر مسافر به کشور تسهیلات دریافت ویزا را فراهم کرده است، در حقیقت برای اخذ ویزای گردشگران دیگر نیاز به زمان نیست و ویزای گردشگری به صورت فرودگاهی برای مسافران خارجی صادر می‌ شود. در برخی کشورهای توسعه یافته جهت جذب گردشگر بستری فراهم شده است تا گردشگر خارجی با ورود به آن کشور بتوانند ویزای فرودگاهی گیرد و یا با بارگزاری مدارک در سایت، ویزای الکترونیکی و دریافت کند بنابراین تلاش شد تا علاوه بر صدور ویزای یک‌روزه، تبادل روادید با ۴۰ کشور دنیا لغو شود.

محمد قاسمی، مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری وزارت میراث فرهنگی، در این خصوص به خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری برنا گفت: در نشستی که با مسئولین کشور روسیه داشتیم، گزارشی از وضعیت گردشگری دو کشور، اشتراکات فرهنگی و روابط دو جانبه گردشگری کشور، اشتراک تجارب در زمینه مقابله با پاندمی کرونا و پشتیبانی طرفین از صنعت گردشگری کشور خود و نیز بررسی کارشناسی برنامه اقدام مشترک جهت اجرای موافقتنامه لغو روادید گروهی سفر شهروندان ایران و روسیه به یکدیگر مورد بررسی قرار گرفت.

او افزود: موافقتنامه لغو روادید گروهی میان دو کشور در سال 1396 در مسکو به امضا طرفین رسید. برای اجرای این موافقتنامه، ضرورت داشت تا برنامه اقدام مشترکی تنظیم شود تا فرایند اجرای آن را مشخص سازد. برنامه اقدام مشترک دو کشور برای بازه سه ساله تا سال 2022 تنظیم شده است که امکان تمدید و بازنگری آن وجود دارد. وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایران در آینده  نزدیک به منظور امضای سند در راس هیاتی به روسیه سفر می کند و همچنین مورد تائید قرار گرفت تا هماهنگی‌های لازم جهت برگزاری نشست  B2B میان بخش خصوصی دو کشور در جریان سفر وزیر به روسیه به عمل آید.

این مقام مسئول در وزارت میراث فرهنگی با اشاره به اینکه امروز شهروندان 7 کشور می توانند بدون اخذ روادید وارد کشور شوند، خاطرنشان کرد: شهروندان سوریه، آذربایجان، لبنان، ونزوئلا، مصر، چین و عمان می‌توانند بدون اخذ روادید وارد کشور شوند اما شهروندان ایران برای سفر به این کشورها باید روادید اخذ کنند. این امر سبب می‌شود تجار و گردشگران با سهولت بیشتری به کشور وارد شوند و در حوزه ارزآوری کشور با توفیقاتی روبه‌رو شود.

مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری وزارت میراث فرهنگی افزود: همچنین طی توافقی که میان ایران و ترکیه، ایران و گرجستان، ایران و ارمنستان و ایران و مالزی رقم خورده است، شهروندان هر دو کشور می‌توانند بدون اخذ روادید وارد کشور مقابل شوند که امید است به‌زودی روسیه نیز به جمع این کشورها اضافه شود و روند جا به جایی مسافرین, تجار و گردشگران تسهیل شود.

انتهای پیام: 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز