دستگیری عامل قطعی بیش از هزار تلفن

۱۳۹۹/۰۶/۲۲ - ۱۴:۲۴:۱۵
کد خبر: ۱۰۵۷۳۶۰
دستگیری عامل قطعی بیش از هزار تلفن
معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران از دستگیری سارق حرفه ای تجهیزات مخابراتی خبر داد و گفت : این سارق با سرقت سیم های تلفن ایستگاه های کافو شرکت مخابرات، باعث قطع تلفن بیش از هزار مشترک در شرق تهران شده بود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سرهنگ کارآگاه احمد نجفی در تشریح این خبر گفت: اواسط تیر، سال جاری، نماینده حقوقی شرکت مخابرات به دادسرای ناحیه 15 مراجعه و از سرقت تجهیزات شرکت مخابرات استان تهران شکایت کرد.

این مقام انتظامی عنوان کرد، شاکی اظهار داشت، از اوایل اردیبهشت امسال، طی تماس شهروندان مبنی بر قطع خطوط تلفن ثابت محدوده شرق و جنوب شرق متوجه سرقت سیم های تلفن داخل ایستگاه های کافو شدیم که با ارزیابی های صورت گرفته، مشخص شد سیم های 43 ایستگاه کافو سرقت شده است. و این سرقت 5 میلیارد ریال به شرکت مخابرات خسارت وارد کرده است.

او تصریح کرد: کارآگاهان اداره هفدهم پلیس آگاهی پایتخت تحقیقات را آغاز و در نخستین گام، راهی محل های سرقت شدند. با انجام اقدامات میدانی مشخص شد، سارق جوانی در ساعات اولیه صبح با تخریب قفل درهای ایستگاه کافو سیم های تلفن را سرقت کرده است.

سرهنگ نجفی گفت: در ادامه تحقیقات پلیسی کارآگاهان موفق شدند هویت سارق جوان را بنام فرزاد، 30 ساله و دارای 4 فقره سابقه کیفری شناسایی و دستور دستگیری متهم را از مرجع قضائی اخذ کنند.

این مقام پلیسی تصریح کرد: در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی و بررسی های سیستمی مشخص شد، ساعت 6 صبح ۱۱شهریور مأموران کلانتری 126 تهرانپارس، حین گشت زنی در حوزه استحفاظی کلانتری به مرد جوانی که کیسه ای به همراه داشته مظنون شده اند. مرد معتاد با دیدن ماموران، اقدام به فرار کرد، اما خیلی سریع توسط ماموران کلانتری بازداشت می شود و در بازرسی از داخل کیسه مرد معتاد، مقادیری سیم تلفن کشف از سوی ماموران کشف می شود.

معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی ادامه داد: با انجام اقدامات پلیسی به دست آمد، مرد معتاد که خود را هاشم معرفی کرده بود، همان فرزاد است که به عنوان سارق اصلی سیم های شرکت مخابرات تحت تعقیب است. او برای تغییر مسیر تحقیقات، نام برادرش را که هیچ گونه سابقه کیفری نداشته به ماموران اعلام کرده است که پس از انتقال متهم به پلیس آگاهی وی به سرقت های سریالی سیم های تلفن اعتراف کرد.

او گفت: فرزاد در خصوص سرقت های سریالی سیم های تلفن معترف شد، به خاطر سرقت سیم های مخابرات در زندان بودم که اسفند سال گذشته با وثیقه آزاد شدم. دو ماه بعد از آزادی و از ابتدای اردیبهشت، سرقت هایم را شروع کردم. ساعت ۵ صبح با پرسه زنی در محدوده های شرق و جنوب شرقی با شناسایی کافوهای شرکت مخابرات قفل های آن را تخریب و سیم ها تلفن را سرقت می کردم و به مالخری در شرق تهران به قیمت ناچیزی می فروختم و هر چه در این راه بدست می آوردم را صرف تهیه مواد می کردم.

این مقام پلیسی عنوان کرد: کارآگاهان به دنبال اظهارات سارق طی انجام تحقیقات پلیسی مخفیگاه مالخر را در محدوده شرق تهران شناسایی و هجدهم شهریور وی نیز دستگیر شد و مالخر جوان در ادامه تحقیقات به جرم خود اعتراف کرد.

سرهنگ احمد نجفی گفت: با توجه به دستگیری سارق و خریدار اموال مسروقه و اعتراف صریح به بزه ، هر دو متهم با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس پرونده برای انجام تحقیقات تکمیلی و دستگیری مالخر فراری دیگر این پرونده در اختیار کارآگاهان اداره هفدهم قرار گرفتند.

این مقام انتظامی به شهروندان توصیه کرد: در صورت مواجهه شدن با افرادی که تحت عنوان نیروهای منتسب به ادارات دولتی( مخابرات-شهرداری…) در حال فعالیت مشکوک هستند سریعاً موضوع را به پلیس 110 اطلاع دهند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز