رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فاتب:

زمین لرزه ۵ ریشتری خانه‌های شوش را تخریب می‌کند/ معتادین نیاز به شغل دارند/ لزوم ساماندهی خانه‌های فاقد مالک

۱۳۹۹/۰۶/۲۴ - ۱۲:۴۳:۰۷
کد خبر: ۱۰۵۷۹۱۷
زمین لرزه ۵ ریشتری خانه‌های شوش را تخریب می‌کند/ معتادین نیاز به شغل دارند/ لزوم ساماندهی خانه‌های فاقد مالک
سردار حمید هداوند با اشاره به اینکه باید به صورت ریشه‌ای معضلات منطقه شوش و هرندی را حل کرد، گفت: باید روند اصلاح منطقه شوش به گونه‌ای باشد زمانی که معتادین متجاهر از سطح این منطقه جمع‌آوری می‌شوند و این افراد بازپروری می‌شوند تا پس از بازگشت به سطح جامعه تسهیلاتی در اختیار آن‌ها قرار داده شود و مشاغلی برای آن‌ها فراهم شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سردار حمید هداوند، جانشین فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، در خصوص آخرین وضعیت محله‌های شوش و هرندی و چالش‌های پیش روی سامان دهی این مناطق به خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری برنا گفت: امروزه به قدری وضعیت برخی خانه‌های محله شوش خطرناک و ضعیف است که با یک زمین لرزه 5 ریشتری تمامی آن‌ها تخریب می‌شوند.

او افزود: کوچه‌های تنگ و باریک این محله در پشت ظاهر مناسب خیابان‌های اصلی به قدری تو در تو خطرناک است که آسیب‌های زیادی را وارد می‌کند. امروزه نیاز است قانون احیا و بهسازی با سرعت زیادی در این مناطق اجرایی شود.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: امید است با همکاری دستگاه قضایی و سایر نهادها هر چه سریع‌تر مشکل منطقه شوش حل شود. باید توجه داشت که در برخی از این خانه‌ها، خانواده‌ها از روی فقر در چنین وضعیتی زندگی می کنند و نیاز است در ذیل سامان دهی منطقه شوش به وضعیت خانواده‌های این منطقه نیز سامان داده شود.

سردار هداوند با اشاره به اینکه باید به صورت ریشه‌ای معضلات منطقه شوش و هرندی را حل کرد، گفت: باید روند اصلاح منطقه شوش به گونه‌ای باشد که زمانی معتادین متجاهر از سطح این منطقه جمع‌آوری می‌شوند و این افراد بازپروری می‌شوند پس از بازگشت به سطح جامعه تسهیلاتی در اختیار آن‌ها قرار گیرد و مشاغلی برای آن‌ها فراهم شود که بار دیگر به سمت اعتیاد و ارتکاب جرم نروند.

جانشین پلیس تهران بزرگ اذعان کرد: متاسفانه به علت اینکه شرایط برای آن‌ها فراهم نیست این افراد پس از بازگشت از مراکز بازپروری مجبور می‌شوند بار دیگر برای گذران زندگی به خرده‌فروشی مواد مخدر اقدام کنند و بسیاری از این افراد بارها دستگیر شده‌اند اما متاسفانه این چرخه همچنان ادامه دارد.

این مقام ارشد انتظامی در پایان افزود: باید برای شغل و محل زندگی این افراد تمهیداتی اندیشیده شود تا بار دیگر به این محل بازنگردند و خانه‌های فاقد مالک در این منطقه سامان‌دهی شوند.

//انتهای پیام: 2.5

نظر شما