نماینده مرد گرگان در مجلس شورای اسلامی:

حمایت از تعاونی‌ها در هر شرایطی به نفع دولت است

۱۳۹۹/۰۶/۲۴ - ۱۲:۳۸:۵۱
کد خبر: ۱۰۵۸۳۵۶
حمایت از تعاونی‌ها در هر شرایطی به نفع دولت است
غلامرضا منتظری گفت: در شرایط کنونی چون دولت منابع لازم را در اختیار ندارد، می تواند از ظرفیت تعاونی ها به نحو احسن استفاده کند و از سوی دیگر از سرمایه‌های انسانی که در تعاونی ها وجود دارد باید به نحو مطلوب استفاده شود تا تحولی در اقتصاد کشور ایجاد شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ غلامرضا منتظری، نماینده گرگان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تحولات در حوزه اقتصادی معمولاً به صورت دسته جمعی رخ می‌دهد، گفت:  وقتی تعاونی شکل می‌گیرد و مشارکت اجتماعی فراهم می شود خیلی از گره های کشور باز می شود و روحیه اعتماد در جامعه تقویت می شود.

او با اشاره به این که وقتی خرد جمعی شکل می گیرد روحیه همکاری در کشور افزایش پیدا می کند، ادامه داد: اگر منابع هم محدود باشد جمع آوری سرمایه های خرد در تعاونی ها باعث می‌شود کمبودها حس نشود.

 منتظری عنوان کرد: پیش از هر اقدامی برای تشکیل تعاونی ها باید استانداردهای رفتاری در تعاونی‌ها شکل گرفته و رعایت شود هر چند بر اساس یک بازه زمانی مشخص عملکرد تعاونی ها باید مورد ارزیابی قرار گیرد و اگر به هر دلیلی کاستی و نواقصی در آنها وجود داشت آنها را برطرف کنیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر اینکه در هر حوزه‌ای که تعاونی شکل می‌گیرد ما نیاز به معرفی یک مدل و  معیار هستیم،  اضافه کرد : ممکن است مدل معیار تعاونی یک استان باشد یا تعاونی جوان یا زنان اگر تعاونی خوب عمل کرده می توانیم از آن به عنوان معیار استفاده کنیم و در جاهای دیگر آن را تعمیم دهیم.

نماینده گرگان در مجلس با بیان اینکه باید بستر لازم برای تبادل اطلاعات بین تعاونی ها هم سطح فراهم شود، افزود: در  شرایط کرونا تجربیات موفقی درباره فعالیت تعاونی‌ها داشتیم،  دولت و وزارتخانه های متولی تعاونی ها باید دست به دست هم دهند و مشکلات ارزی و ریالی تعاونی ها را حل کنند اگر می خواهیم تحولی در حوزه اقتصاد کشور ایجاد شود باید از  ظرفیت تعاونی ها به خوبی استفاده کنیم.

منتظری با بیان اینکه حمایت از تعاونی‌ها در هر شرایطی به نفع دولت است ،گفت: در شرایط کنونی چون دولت منابع لازم را در اختیار ندارد، می تواند از ظرفیت تعاونی ها به نحو احسن استفاده کند و از سوی دیگر از سرمایه‌های انسانی که در تعاونی ها وجود دارد باید به نحو مطلوب استفاده شود تا تحولی در اقتصاد کشور ایجاد شود.

او تصریح کرد :دولت باید چتر حمایتی خود روی تعاونی ها را بیشتر باز کند تا احساس مسئولیت اجتماعی بیشتری در کشور شکل گیرد البته به هر میزان که احساس مسئولیت اجتماعی بیشتر شود نارضایتی ها هم به حداقل خود خواهد رسید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز