رئیس اورژانس اجتماعی ۱۲۳:

کودک آزاری‌ها از سوی کودکان به اورژانس اجتماعی ۱۲۳ اطلاع‌رسانی می‌شود/ پایان نارسایی‌های تربیتی با اجرای طرح نماد

۱۳۹۹/۰۶/۲۵ - ۱۲:۱۱:۴۷
کد خبر: ۱۰۵۸۴۲۵
کودک آزاری‌ها از سوی کودکان به اورژانس اجتماعی ۱۲۳ اطلاع‌رسانی می‌شود/ پایان نارسایی‌های تربیتی با اجرای طرح نماد
محمود علی‌گو ضمن انتقاد از رویکرد آموزش‌ و پرورش در معرفی اورژانس اجتماعی، گفت: یکی از برنامه‌های اصلی اورژانس اجتماعی 123 آموزش به کودکان در مهدهای کودک است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ در شرایط کنونی بیش از هر دوره دیگر آسیب‌های اجتماعی کودکان و نوجوانان را تهدید می‌کند. در این شرایط می‌طلبد تا بیش از گذشته کودکان را آگاه نسبت به حق و حقوقشان و مطلع نسبت به شرایط تربیت کرد. از این رو به نظر می رسد دانش آموزان اطلاع دقیقی از فعالیت اورژانس اجتماعی ندارد.

خلاء آموزشی در رابطه با معرفی اورژانس اجتماعی

محمود علی‌گو، رئیس اورژانس اجتماعی 123 درباره کم‌وکیف معرفی اورژانس اجتماعی به کتب درسی گفت: هنوز در کتب درسی مسائلی در  زمینه آسیب‌های اجتماعی  گنجانده نشده است.

او افزود: در مجموعه‌های تحت پوشش مهدهای کودک آموزش‌ها در زمینه چگونگی مواجه با آسیب انجام می‌شود اما در مدارس چنین آموزش‌هایی انجام نشده است. یکی از رسالت‌های این اورژانس ارائه خدمات گسترده به افراد است. در برخی از شهرستان‌ها به‌دلیل هماهنگی‌ها با آموزش‌وپرورش‌های استانی آموزش‌ها به شکل سیستماتیک انجام شده است.

علی گو درباره تاثیر این آموزش‌ها در کاهش نرخ آسیب‌های تهدید کننده دانش آموزان گفت: یکی از برنامه‌های اصلی اورژانس اجتماعی 123 آموزش به کودکان در مهدهای کودک است. در این شرایط کودکان به رسالت و چرایی تماس با اورژانس اجتماعی 123 آشنایی دارند اما هنوز از آموزش‌های اورژانس اجتماعی 123 در مدارس استقبال نشده  است.

کودک آزاری‌ها از سوی کودکان به اورژانس اجتماعی 123 اطلاع‌رسانی می‌شود

علی‌گو حساسیت‌های آموزش‌وپرورش را تنها دلیل عدم شناخت دانش آموزان از اورژانس اجتماعی دانست و تاکید کرد: اغلب تماس‌های ناشی از کودک آزاری، از سوی کودکان به اورژانس اجتماعی اطلاع‌رسانی می‌شود.

صدا و سیما بی‌توجه به اورژانس اجتماعی

رئیس اورژانس اجتماعی 123 گفت: برای توسعه آموزش‌ها نیازمند همراهی رسانه‌های عمومی همچون صداوسیما هستیم. اگر در برنامه‌های کودک موضوعات مربوط به کودکان عنوان شود، طبیعتا اطلاع‌رسانی‌ها انجام می‌شود.

علی‌گو تاکید کرد: یکی از مشکلات موجود این است که رسانه‌ها ارتباط جمعی به ویژه صداوسیما در این زمینه فعال نیست.

پایان نارسایی‌های تربیتی با اجرای طرح نماد

او افزود: در آموزش‌وپرورش با اجرای طرح نماد تمامی نارسایی‌ها برطرف می‌شود.

علی گو در پایان تاکید کرد: حال این سوال از مسئولان آموزش‌وپرورش مطرح است که طرح نماد کجاست؟! اگر طرح نماد فعال می‌شود، طبیعتا تمامی فرآیندها در حوزه آسیب‌های اجتماعی تعریف شده و نیازی به دیگر اقدامات نیست. طرح نماد باید جزو مطالعات و در راستای فعالیت وسایل ارتباطات جمعی باشد.

گفتنی است طرح نماد گزیده‌ای از آموزش، غربالگری، مداخله مدرسه ای، تشخیص و درمان، مددکاری اجتماعی، اورژانس (فوریت های روانی- اجتماعی )، پیگیری و مراقبت و ... است.

//انتهای پیام: 2.5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز