سخنگوی کمیسیون فرهنگی:

مجلس در خصوص طرح جمعیت و تعالی خانواده تصمیم گیری می کند

۱۳۹۹/۰۶/۲۵ - ۰۹:۲۱:۰۳
کد خبر: ۱۰۵۸۷۰۷
مجلس در خصوص طرح جمعیت و تعالی خانواده تصمیم گیری می کند
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از جمع بندی طرح جمعیت و تعالی خانواده در جلسات آینده خبر داد که پس از بررسی و انجام کارهای کارشناسی به زودی برای رای‌گیری نهایی به صحن علنی مجلس خواهد رفت.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ حجت الاسلام مجید نصیرایی روز دوشنبه درباره جلسه کمیته زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی افزود: مسئله جمعیت و تعالی خانواده  موضوعی مهم در سیاست‌گذاری و آینده‌نگری است که همواره مورد توجه حاکمیت‌ها بوده است که این مهم امروز در ادامه جلسات قبلی کمیسیون و کمیته زنان و خانواه مجلس مورد بحث و بررسی تخصصی قرار گرفت تا پیش از ارائه طرح به صحن، جمع‌بندی لازم و نهایی شود.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر اینکه فرصت کمی برای ساماندهی طرح جمعیت و تعالی خانواده وجود دارد، گفت: باید به سرعت نواقص قانونی طرح برطرف شده و با استفاده از ظرفیت همه نهادهای کشور دغدغه‌ها را بر طرف کنیم.

وی با بیان اینکه در این طرح رسیدن به نرخ باروری، بهره‌وری و ارتقای سطح کیفی زندگی متناسب با سیاست های جمعیتی در نظر گرفته شده است، یادآور شد: امکانات، مقدورات، پراکندگی جمعیت و تناسب جمعیتی بین مناطق مختلف کشور نیز در طرح جمعیت و تعالی خانواده درنظر گرفته شده است.

نصیرایی الگوی زندگی ایرانی- اسلامی را از دیگر موارد مطرح شده در طرح عنوان کرد و گفت: بر مبنای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و نقشه مهندسی فرهنگی کشور این طرح تبیین  شده است.

وی با بیان اینکه در این طرح وزارتخانه‌هایی از جمله آموزش و پرورش، ‌علوم، تحقیقات و فناوری و  وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز مکلف به همکاری و کمک به اجرای بخش‌هایی از این طرح شدند، اظهارداشت: رشد شخصیتی و جامعه پذیری، مهارت‌های فردی، ازدواج صحیح و آسان، ترویج فرهنگ ارزش دانستن، ازدواج و فرزندآوری، فرهنگ‌سازی مسوولیت پذیری برای تشکیل و تعالی خانواده در همه مقاطع تحصیلی تا دانشگاه از جمله مواردی است که در این طرح دیده شده است.

نماینده مردم طبس  درمجلس ادامه داد: وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، بهداشت و علوم در این طرح مکلفند، به منظور پیشگیری از طلاق و آسیب‌های اجتماعی ناشی از آن و تحکیم خانواده، بخشی از متون درسی را به این موضوع اختصاص دهند.

نصیرایی تصریح کرد:‌ در این طرح به آموزش، فرهنگ سازی، حمایت از خانواده‌هایی با بیش از ۳ فرزند و فرزند پروری توجه شده و برای سازمان‌ها و نهادهای مختلف تکالیف متعددی در ۶۰ ماده با بهره‌گیری از کارشناسان و متخصصان در نظر گرفته شده است.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ساماندهی فضای مجازی نیز از جمله دغدغه‌های این کمیسیون است که در دستور کار قرار دارد، افزود: با توجه به شرایطی که در حال حاضر بر فضای مجازی حاکم است، ‌باید به این موضوع پرداخته شود و  مواردی چون حمایت از پیام رسان‌های داخلی و  اینترنت ملی و سایر موارد به سرانجام برسد. زیرا هدایت فضای مجازی یک کشور نباید در اختیار بیگانگان باشد و لازم است اطلاعات و امنیت داده‌ها و خدمات حفظ شود.

وی خاطرنشان کرد: باید ساز و کاری ترتیب داده شود که امنیت فضای مجازی و کسب و کار در فضای مجازی حفظ شود و در حقیقت این موضوع به خود مردم سپرده شده و مجلس یازدهم در کمیسیون فرهنگی این موضوع را پیگیری می‌کند./ ایرنا

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز