وزیر بهداشت:

دو هزار نیروی جدید در اورژانس کشور استخدام می‌شوند

۱۳۹۹/۰۶/۲۶ - ۱۷:۰۵:۲۰
کد خبر: ۱۰۵۹۶۷۷
دو هزار نیروی جدید در اورژانس کشور استخدام می‌شوند
وزیر بهداشت با اشاره به حضور زنان در اورژانس کشور و فوریت های پزشکی، گفت: از مهر امسال ۳۰ درصد ظرفیت پذیرش دانشجویان فوریت ‌های پزشکی از میان بانوان خواهد بود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سعید نمکی، در آیین بهره برداری و آغاز به ساخت پروژه های جدید حوزه اورژانس در شیراز و اراک که شامل افتتاح دومین پایگاه ریلی اورژانس کشور در شیراز و آغاز به ساخت١٠ پایگاه خیرساز اورژانس در اراک است، ضمن خداقوت به پرسنل خدوم اورژانس و فوریت های پزشکی و تقدیر از خدمات ارزنده آنها به خصوص در همه گیری کرونا، در ارتباط ویدئوکنفرانسی با شیراز، بیان کرد: تاسیس پایگاه ریلی اورژانس، اقدام بسیار اساسی و مهمی برای کاهش اضطراب افرادی که با قطار و از طریق شبکه ریلی سفر می کنند و همچنین، افزایش ضریب رسیدگی به سوانح و سرعت عمل در خدمت رسانی، است.

او همچنین، در ارتباط با اراک، با بیان اینکه اورژانس کشور همواره به عنوان اولین خط دفاع ما و اولین مرحله رسیدگی به مصدومین، سانحه دیدگان و نیازمندان اورژانسی بهداشت و درمان کشور در صحنه ها حضور دارند، گفت: خوشبختانه در سال 98، پاسخگوی بیش از ۱۸ میلیون تلفن در اورژانس کشور بودیم، همچنین همکاران ما در اورژانس کشور بیش از ۴.۵ میلیون ماموریت انجام دادند. در سیلاب‌ ها و زلزله سال گذشته و اتفاقات دیگری مانند، اربعین خدمت رسانی کردند. در اربعین نیروهای اورژانس کشور ۳.۵ میلیون زائر را در پایگاه‌ های مختلفی که بر سر راه زوار بود، مدیریت کردند و امسال ما داغ این عدم مسافرت را بر دل‌ هایمان داریم. امیدوارم با دعای دوستداران عشاق حضرت امام حسین(ع) بتوانیم به زودی بر بیماری کووید۱۹ فائق آییم و و سال دیگر اربعین را با پای پیاده راهی کربلا شویم.

نمکی ادامه داد: همکاران ما در اورژانس کشور توانستند بیش از ۹۶ هزار مورد بیمار قلبی را از طریق کد ۲۴۷ و بیش از ۲۶ هزار مورد سکته مغزی را در دقایق اولیه از مرگ حتمی نجات دهند. اتفاقی که افتاد این بود که خوشبختانه تعداد آمبولانس ‌هایمان از ۲۴۰۰ آمبولانس به ۵۷۰۰ آمبولانس افزایش یافت. همچنین، تعداد بالگردهای ما که هفت پایگاه اورژانس هوایی بود، به ۴۵ پایگاه افزایش پیدا کرد. همچنین قرار است ۲۰۰۰ نیروی جدید را به زودی در اورژانس کشور استخدام کنیم.

او افزود: یکی از اقدامات زیبایی که سال گذشته اتفاق افتاد، آمبولانس‌ های دریایی بود که برای ساکنین جزایر خلیج همیشه فارس به کار آمد و امسال هم در راه ‌اندازی اورژانس ریلی اقدام شد که عید غدیر اولین مورد آن را در استان زنجان راه ‌اندازی کردیم و امروز دومین مورد آن را در استان فارس افتتاح کردیم. در عین حال، تا پایان سال موارد متعددی از اورژانس ریلی را افتتاح می ‌کنیم که این حرکت زنجیره خدمت ‌رسانی اورژانس را در کشور تکمیل می ‌کند که به صورت زمینی، هوایی، دریایی و ریلی باشد.

حضور زنان در اورژانس کشور و فوریت های پزشکی

وزیر بهداشت گفت: در عین حال، اتفاق دیگری که افتاد این بود که از روز نخست که به وزارت بهداشت آمدم، همواره یکی از نگرانی‌ هایم این بود که ما نیازمند پرسنل زن و بانوان در اورژانس کشور هستیم، گرچه تمام برادران عزیزمان در اورژانس کشور تاکنون دلسوزانه به بانوان آسیب دیده خدمت رسانی کرده اند، اما برای اینکه خدمت‌ رسانی به بانوان راحت‌ تر باشد، بحث به کارگیری بانوان در اورژانس کشور مطرح شد که ۱۰ پایگاه در تهران و برخی شهرستان ‌ها در این زمینه اختصاص داده شد و همچنین قرار شد از مهر امسال ۳۰ درصد ظرفیت پذیرش دانشجویان فوریت ‌های پزشکی از میان بانوان باشد که این موضوع حلقه خدمت رسانی ما را تکمیل خواهد کرد. 

نمکی گفت: همکارانم در اورژانس کشور که با صداقت، دقت و ایثارگری از دوران دفاع مقدس تا صحنه ‌های پرملال مانند سیل، زلزله، حوادث جاده ‌ای، مدیریت کرونا، حضور دارند، یکی از پیش قراولان خدمتگزاری به مردم بودند، بنده به عنوان برادر کوچک و به عنوان وزیر بهداشت زانو می ‌زنم و دست همه این عزیزان را می ‌بوسم و از خداوند برای همه آنها آرزوی توفیق و سربلندی دارم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز